fijne herinneringen

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

fijne herinneringen

Bericht door SilverGhia » 24-04-2020 17:46

drie dagen terug kreeg ik bericht dat mijn Mustang-maatje Rob van Rijn op 60-jarige leeftijd is overleden aan een hartstilstand. hij had een bordeauxrode '66 Mustang die in Nederland was geassembleerd aan de Amsterdamse Hemweg en later een rode '72 convertible. beide Mustangs had hij zelf naar eigen smaak aangepast en ze zagen er altijd goed uit op meetings. met II's had hij niet zoveel, maar als er wat was met de Silver Ghia of T-5 dan was-ie nooit te beroerd om te helpen. zo handig was hij nu eenmaal, zeker met motoren en laswerk.

ik zal mooie herinneringen aan deze vriend, gezegend met een fantastisch Haags accent, hebben. op de dag dat ik mijn rijbewijs op mocht halen bij het Zuiderpark ergens, reed hij me met de Silver Ghia (die ik dus al had) er naartoe. Zegt hij toen we weer terug waren bij de auto: "Zo, rij jij hem maar terug naar je huis". Logisch natuurlijk, maar toch liet ik me erdoor verrassen. Dus enigszins gespannen kroop ik achter het stuur en zo reden we met een snorrende V8 onder de kap naar huis, zonder noemenswaardige problemen. Heel fijn dat-ie meeging en ik had niemand anders erbij willen hebben.

of die keer dat wij tweeën mijn nieuwe voorbumper op de SG schroefden. destijds rond 2009-2010 woonde hockeyster Naomi van As bij ons in de straat en af en toe kwam haar vriendje Sven Kramer, de schaatser, bij haar op bezoek en dan was het altijd groeten. Aardige gozer. dus wij liggen half onder de Silver Ghia de bouten erop te zetten. Zie ik Sven aan de overkant lopen. ik zeg tegen Rob: "kijk, daar heb je Sven Kramer". steekt hij zijn kop onder de auto uit, zwaait met zijn machtige arm en roept keihard: "Hei, Sven!" Ik schaamde me dood natuurlijk, zo gênant. Gelukkig zwaaide Sven netjes terug.

en dan al die keren dat we samen gezamenlijk op het terrein van de Cruise Brothers als eersten arriveerden en dan de plekken vrijhielden voor de andere Mustangs zodat we met zijn allen bij elkaar konden staan. wat voor soort Mustang dat dan was interesseerde hem geen zier. nam ok altijd zijn eigen sixpack Heineken mee en dan uitdelen, he. zo zonder hem zal geen enkele Saturday Night Cruise meer hetzelfde zijn en wij allen zullen hem enorm gaan missen. jammer genoeg werd het contact met Rob veel minder en zag ik hem enkel op de SNC nog. lag een beetje aan mij, denk ik, want mijn band met andere mensen is door een bepaalde omstandigheid van vijf jaar geleden veel losser geworden. de laatste twee jaar kwam hij enkel nog met zijn motor, de Mustang bleef thuis. wilde hij gaan verkopen. maar hij was er tenminste nog. woensdag is de begrafenis. ik ga daar natuurlijk heen voor zover dat kan met die corona-maatregelen.

Rob, rest in peace!

Harry
Laatst gewijzigd door SilverGhia op 25-04-2020 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Re: fijne herinneringen

Bericht door harryroor » 24-04-2020 21:12

Het leven kan bijzondere wendingen nemen. Natuurlijk weten we allemaal dat het eindig is maar 60 is wel te jong. Mooi dat je fijne herinneringen hebt aan de tijden die jullie samen hebben beleefd. Sterkte woensdag.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Re: fijne herinneringen

Bericht door SilverGhia » 25-04-2020 18:35

dank je Harry. de begrafenis is een dag eerder op dinsdag, de 28ste. men heeft wat moeten omgooien vanwege de coronacrisis en ook de begraafplaats is veranderd. rubbish… nu valt het op mijn verjaardag.

vergat ik nog te vertellen dat ik met Rob naar Terneuzen was gereden met diens Honda V-Tec om zijn huidige Mustang, de convertible, te gaan bezichtigen en een testritje ermee te maken. de Mustang beviel Rob en nog niet eens een uur later was de zaak beklonken. Rob stapte in de zojuist verworven cabrio en ik in de V-Tec. Zo reed ik achter hem aan terug naar Den Haag. ik zat constant te grijnzen om het brute geluid dat die Mustang voor me maakte. zo gaaf!
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie