stadslichten voor

Heb je een vraag aan je collega II-rijders over bepaalde technische zaken, dan kun je die hier stellen.
Plaats reactie
woutervanzoest
Berichten: 85
Lid geworden op: 23-08-2010 22:20

stadslichten voor

Bericht door woutervanzoest » 21-08-2013 12:41

Hallo allemaal,

Ik ben net naar de APK geweest en mn auto is afgekeurd aan het ontbreken aan stadsverlichting aan de voorzijde. (weet niet hoe hij de eerste keer wel door de apk is gekomen maar goed.)

Hebben jullie enig idee OF jullie stadslichten voor hebben?

En zo ja, hoe dat dan bij jullie zit aangesloten?

Groet,
Wouter

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

stadslichten en richtingaanwijzers

Bericht door harryroor » 21-08-2013 14:26

Onze Mustang heeft (net als alle andere Mustang II neem ik aan) de stadslichten waar ook de knipperlichten of richtingaanwijzers zitten. Het is voorzien van een lampje met twee standen net als achterlichten met remlicht. Als de verlichting brand, branden de knipperlichten constant op een bepaalde sterkte. Bij het aanzetten van de richtingaanwijzer gaat het veller branden met tussenpauses.
Daarmee voldoet het aan de Nederlandse eisen. Het mee knipperen van de gele lampjes opzij is voor de Nederlandse goedkeuring niet toegestaan en dus afgesloten.
Wouter, ik hoop dat je iets aan deze bijdrage hebt.

woutervanzoest
Berichten: 85
Lid geworden op: 23-08-2010 22:20

Bericht door woutervanzoest » 21-08-2013 16:55

Hallo Harry,

Had er zeker wat aan, bedankt!

Heb net andere fittingen er in gezet, had een fitting voorin de grill voor enkel een 21w lampje.

Nu omgewisseld voor een fitting van een 21w5w lamp en hij werkt nu hetzelfde als die van jou.

APK tot september 2015 :D

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Gefeliciteerd

Bericht door harryroor » 21-08-2013 19:44

Wouter dat is goed nieuws. APK is dan wel voor de wet maar het geeft ook een goed gevoel dat de auto OK is.
En nu maar rijden en zo af en toe een foto en een verhaaltje op dit forum.
Veel plezier met je goedgekeurde auto.

DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Bericht door DennisII » 22-08-2013 12:20

Ik heb ooit eens nieuwe koplampen geplaatst en daar zat een klein stadslicht lampje in. Dus nu heb ik de knipperlicht / stadslicht en een stadslicht in de koplamp.

Gefeliciteerd met de nieuwe APK!
M II '78 302 V8 Targa

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 23-08-2013 16:20

Gefeliciteerd met de apk. en nu de mijne nog.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 23-08-2013 21:25

Even off topic maar hoe zit het eigenlijk met de vrijheid om te rijden met je oldtimer. Bij ons in Belgie is de wet juist veranderd dat je vrij mag rijden met je oldie (behalve woon-werk). vroeger kon je er in principe niet vrij met rijden tenzij je naar een officieele oldtimer meeting ging of een testritje maakte met het oog op een meeting. Dit laatste moest je dan ook kunnen aantonen. Zag de Politie je op een terrasje zitten met je oldie geparkeerd was het de boel takelen.

Maar goed dit is sinds kort veranderd omdat er teveel met gefoefeld werd en de term testrit of officieele meeting niet echt vast stond.
Hoe is dit in Nederland?

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 23-08-2013 21:42

da's belachelijk zeg. waarom zou je niet met je classisc mogen rijden. nou, maar goed dat het afgeschaft is. wat is trouwens foefelen?

hier in NL mag je wel gewoon vrij rijden met je classic. in principe dus ook voor woon-werkverkeer. echter: veel verzekeringsmaatschappijen eisen wel een maximaal aantal kilometers dat je mag rijden per jaar. vaak ligt dat rond de 5000 kilometer. het is ook maar de vraag of je meer wilt rijden met je oude bolide.

er komt nog wel een vervelende, beperkende regeling aan en die is in verband met de nieuwe oldtimerwetgeving voor classics jonger dan 40 jaar. Voor auto's van 40 jaar en ouder verandert er niets, maar voor de jongere auto's, dus van 25-40 jaar (youngtimers zeg maar) gaat een overgangsregeling gelden: namelijk dat je een bepaald percentage wegenbelasting moet gaan betalen en dat je met je auto niet mag rijden in de drie wintermaanden.

volkomen zot natuurlijk, want je mag in dit land toch wel zelf bepalen wanneer je met je auto rijdt! dit tast gewoon je vrijheid als burger aan. kijk, verstandig is het niet om in de winter te rijden, dus echt een probleem kun je het niet noemen. het gaat mij echter om het idee alleen al en als je in de winter je auto gangbaar wil houden door een blokje om te rijden, dan kan dat dus niet.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 23-08-2013 22:01

SilverGhia schreef:da's belachelijk zeg. waarom zou je niet met je classisc mogen rijden. nou, maar goed dat het afgeschaft is. wat is trouwens foefelen?

hier in NL mag je wel gewoon vrij rijden met je classic. in principe dus ook voor woon-werkverkeer. echter: veel verzekeringsmaatschappijen eisen wel een maximaal aantal kilometers dat je mag rijden per jaar. vaak ligt dat rond de 5000 kilometer. het is ook maar de vraag of je meer wilt rijden met je oude bolide.

er komt nog wel een vervelende, beperkende regeling aan en die is in verband met de nieuwe oldtimerwetgeving voor classics jonger dan 40 jaar. Voor auto's van 40 jaar en ouder verandert er niets, maar voor de jongere auto's, dus van 25-40 jaar (youngtimers zeg maar) gaat een overgangsregeling gelden: namelijk dat je een bepaald percentage wegenbelasting moet gaan betalen en dat je met je auto niet mag rijden in de drie wintermaanden.

volkomen zot natuurlijk, want je mag in dit land toch wel zelf bepalen wanneer je met je auto rijdt! dit tast gewoon je vrijheid als burger aan. kijk, verstandig is het niet om in de winter te rijden, dus echt een probleem kun je het niet noemen. het gaat mij echter om het idee alleen al en als je in de winter je auto gangbaar wil houden door een blokje om te rijden, dan kan dat dus niet.

Harry
Foefelen is de zaak bedriegen, valsspelen op z'n Vlaams.

Bij ons gingen ze de leeftijd ook optrekken van 25 naar 35 maar dat is niet gebeurd, goed ja mij niet gelaten want we komen er wel. Die winterregel bij jullie is er ook eentje om te lachen toch.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 24-08-2013 18:50

nou ik kan er niet zo mee lachen, Forza. maar ik snap wat je bedoelt: het is onredelijk gewoon. je wordt in je hobby uitoefening gepakt. moet je soms straks ook nog gaan betalen voor je postzegelverzameling omdat die wel eens wat waard zou kunnen zijn? waarde is vermogen, dus kan je onder deze dictatuur van vrijheidsberovende politicie straks zeker je geldbeugel gaan trekken, he.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie