Raamzwengel

Heb jij tips waar jij andere Mustang II-rijders mee kan helpen? Plaats ze dan hier, want dat is in ons wereldje hard nodig!
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Raamzwengel

Bericht door harryroor » 08-02-2009 15:06

Verwacht van mijn kant niet uitgebreide restauratietips. Onze auto is nooit slecht geweest dus heb ik de fase van hergeboorte niet meegemaakt. Natuurlijk is er het nodige vervangen in verband met slijtage maar dat is in mijn beleving iets anders.
Wel heb ik door de jaren heen dingen gezien die goed bedoeld waren maar niet meer zoals had gemoeten. Een aandachtspunt waar ieder direct z’n voordeel mee kan doen is de volgende:
Beste forumleden,
Het kan nodig zijn geweest dat de binnenbekleding van de deur een keer los moest. Bv doordat het raam niet goed liep, rubbers waar iets mee was of de luidspreker van de radio die aandacht nodig had. Een van de dingen die dan moet worden gedemonteerd is de zwengel van het raam. Vaak wordt goed gekeken hoe deze vast zit, en wat er nodig is om te verwijderen. Vervolgens heeft de desbetreffende sleutelaar een prima beeld van hoe de zwengel er weer op moet. Wat is hij/zij vergeten? Bij het kijken hoe het los moet wordt de zwengel in diverse standen gezet. Meestal met de zwengel naar beneden om goed bij het veertje te kunnen. Maar weet men wel in welke stand de zwengel er weer op moet? Als deze goed zit en het raam is weer helemaal gesloten staat de zwengel op ongeveer 10 uur. Voor ieder van u die dit belangrijk vindt kan het bij z’n eigen auto controleren. Ter illustratie heb ik een foto toegevoegd met de stand zoals deze behoort te zijn bij een geheel gesloten raam.

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 08-02-2009 18:20

Kijk, dat is nou info die je bij de tmcn of het dm&ff nou nooit zult vinden! interessant gegeven, Harry. als er de silver ghia eens onder het mes moet, zal ik hier aan denken. thanks,

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie