Spuiten van de auto
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
Spuiten van de auto
Ik ga binnenkort m'n auto laten spuiten.
Heb nu alle delen losgehaald op de voorschermen na, omdat dat makkelijker was met schuren en in de primer zetten.
naar aanleiding hiervan mijn vraag:
welke delen kan ik beter los aanleveren aan de spuiter en welke op de auto te monteren.
Heb nu alle delen losgehaald op de voorschermen na, omdat dat makkelijker was met schuren en in de primer zetten.
naar aanleiding hiervan mijn vraag:
welke delen kan ik beter los aanleveren aan de spuiter en welke op de auto te monteren.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17-05-2009 10:21
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Keuzes
Spuiten is vooral een buitenkant aangelegenheid. Demonteren geeft je wel goed de kans om de binnenkant goed te behandelen. Een goede ondergrond is een basis voor lang plezier van het eindresultaat. Misschien is demonteren en de binnenkant behandelen de eerste stap en daarna monteren en spuiten de tweede. Het risico van gedemonteerd van lak voorzien is een kans op kleurverschil. Dit zie je pas als de auto is afgemonteerd. Los van het feit dat bij het monteren van de gespoten onderdelen beschadiging kan ontstaan.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
Doorgaans worden de volgende onderdelen apart gespoten:
motorkap
voorschermen
bumpers
deuren
de rest van de koets wordt in zijn geheel gespoten.
Harry
motorkap
voorschermen
bumpers
deuren
de rest van de koets wordt in zijn geheel gespoten.
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
dit was de staat voor dat ik begon, zat vol met vogelpoep, dus de lak was flink aangevreten
deze foto is van een maand geleden, inmiddels al het laswerk gedaan en ben ik bezig de boel vol te kwakken met plamuur
dit is de andere mustang waar ik hierna aan wil gaan beginnen
hier ook nog wat fotootjes van het motor gedeelte waar ik al een beetje heb zitten poetsen en spuiten.
deze foto is van een maand geleden, inmiddels al het laswerk gedaan en ben ik bezig de boel vol te kwakken met plamuur
dit is de andere mustang waar ik hierna aan wil gaan beginnen
hier ook nog wat fotootjes van het motor gedeelte waar ik al een beetje heb zitten poetsen en spuiten.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
Te gek man, twee coupés. Een uit 1978 en een uit 1974 dus. Mooi hoor, dat worden weer prachtwagens. Ik wou dat ik de mijne zo uit elkaar kon halen voor een beetje grondige overhaulin'. Die zilveren zal wel de kleurcode 1G hebben, Silver Metallic. En die ander lijkt wel goudbruin, kleurcode 8W. Klopt dat, dan kunnen wij elkaar de hand schudden, want ik heb voor mijn Ghia's dezelfde kleuren. Ik zie dat je in Delft woont. Heb je daar dan een plek gehuurd voor sleutelen en opknappen? Ik zou graag eens bij je komen kijken,
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
die zilveren zal origineel geen kleurcode 1G hebben, dat ding is 3 keer gespoten! ik heb goudbruin, rood en zilver in de enginebay zitten, toen snel maar een dot zwart overheen gegooid, ergerde me dood aan die three-tone kleuren
Ik studeer in delft inderdaad, maar op mijn kamertje heb ik natuurlijk nul ruimte.
Ik sleutel bij mijn ouders thuis in de schuur, we hebben een redelijk grote schuur, dus hobbel nog elk weekend op en neer richting Gelderland.
Verder kan ik altijd bij m'n buurman langs als ik gereedschap of andere dingen nodig heb, echt ideaal!
Ik studeer in delft inderdaad, maar op mijn kamertje heb ik natuurlijk nul ruimte.
Ik sleutel bij mijn ouders thuis in de schuur, we hebben een redelijk grote schuur, dus hobbel nog elk weekend op en neer richting Gelderland.
Verder kan ik altijd bij m'n buurman langs als ik gereedschap of andere dingen nodig heb, echt ideaal!
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
heb je nou twee V6'en of een V8 en een V6? in de zilveren is het zwart en zilver in de engine bay. is tijdje terug een stuk ingelast en er is zwarte primer over gespoten. geen gezicht natuurlijk. lijkt zo wel of er een brandje gewoed heeft. liefst zou ik de 302 eruit hebben om de ganse binnenruimte kaal te maken en te spuiten, maar ja, geen plek he. kleurcodes kun je checken op de VIN-sticker in je linkerdeur.
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978