Forza's Mustang 1975 Fastback
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Een stap vooruit.
Mooi te zien dat je vooruitgang boekt. Nog een lange weg te gaan maar ik vind het erg leuk dat je de vorderingen met ons deelt. Het ziet erg goed uit.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
mooie vorderingen. is dat industriele zwarte lak die je gebruikte voor de ophangingen?
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
De lak die gebruikt is voor de ophanging is de RX 10 uit de RX lijn.
Dat is de gewone basislak in hun productie.
Ik had 2 quarter panels laten afkomen met de vorige zending uit de USA.
De eerste zijde die er aan moest geloven was de linkerkant.
Deze zijde had de vorige eigenaar als eens opgelapt met een quarter panel van een ander model, daarom zat ik bij het strippen plots met 2 tankgaten.
De pasvorm van repo stukken is meestal niet wat het moet zijn, ook bij deze heb ik rondom moeten slijpen omdat deze te groot zijn.
Maar goed de plooien zitten op de juiste plaats, de rest is bijzaak.
Aftekenen:
Junk:
Hier zit wat werk achter:
De uitsparing van de tankbuis was door de jaren serieus aangetast daarom een nieuw stuk ingelast:
Nieuw paneel, juist nog las afwerken en terug epoxy primer:
Dat is de gewone basislak in hun productie.
Ik had 2 quarter panels laten afkomen met de vorige zending uit de USA.
De eerste zijde die er aan moest geloven was de linkerkant.
Deze zijde had de vorige eigenaar als eens opgelapt met een quarter panel van een ander model, daarom zat ik bij het strippen plots met 2 tankgaten.
De pasvorm van repo stukken is meestal niet wat het moet zijn, ook bij deze heb ik rondom moeten slijpen omdat deze te groot zijn.
Maar goed de plooien zitten op de juiste plaats, de rest is bijzaak.
Aftekenen:
Junk:
Hier zit wat werk achter:
De uitsparing van de tankbuis was door de jaren serieus aangetast daarom een nieuw stuk ingelast:
Nieuw paneel, juist nog las afwerken en terug epoxy primer:
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
blijft een akelig gezicht, zo'n Twee met een uitgezaagd stuk plaatwerk. gelukkig zit de nieuwe fender op zijn plek en kom je al een aardig stuk in de goerde richting. wat een roestgat zeg bij die tank filler tube!
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Moedig
Ondanks de grootte van de klus boek je toch vorderingen. Ik bewonder je vakmanschap en je doorzettingsvermogen. Mooi te zien hoe je iedere keer weer een stukje verder komt. Fijn dat je het met ons via dit forum deelt. Ik hoop het eindresultaat op dit forum te mogen zien en wens je daar het beste resultaat bij.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Al even geleden dat ik iets gepost heb.
Ik heb wat minder tijd maar we zien het nog altijd zitten .
Moet een van de leukste dingen zijn om te doen:
Dozen van langverwachte levering open maken.
Dan heb ik eigenlijk zeer lang gewerkt aan de deur van de bestuurderszijde.
Deze was geheel rot, maar omdat de stukken van dit model schaars zijn en belachelijk duur, heb ik er wat werkuren ingestoken.
Scharnieren ook gereviseerd met nieuwe Pins and bushings:
Uiteindelijk in de Epoxy primer gezet en gemonteerd:
"De ruwbouw" aan de linkerzijde is klaar, gelukkig is de andere kant maar de helft zoveel werk.
Ik heb wat minder tijd maar we zien het nog altijd zitten .
Moet een van de leukste dingen zijn om te doen:
Dozen van langverwachte levering open maken.
Dan heb ik eigenlijk zeer lang gewerkt aan de deur van de bestuurderszijde.
Deze was geheel rot, maar omdat de stukken van dit model schaars zijn en belachelijk duur, heb ik er wat werkuren ingestoken.
Scharnieren ook gereviseerd met nieuwe Pins and bushings:
Uiteindelijk in de Epoxy primer gezet en gemonteerd:
"De ruwbouw" aan de linkerzijde is klaar, gelukkig is de andere kant maar de helft zoveel werk.
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Beetje bij beetje
In de eerste plaats leuk dat je weer vorderingen op het forum plaatst. Op deze manier kunnen we meegenieten. In de tweede plaats compliment voor het werk wat je doet. De foto's laten zien dat je van een heel slecht stukje Mustang weer iets moois maakt. Beetje bij beetje wordt het weer een complete auto die er straks geweldig uitziet. Nog een lange weg te gaan mogelijk, maar de stip aan de horizon is de moeite waard. Succes en bedankt voor het delen.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Graag gedaan Harry!
Had graag dit jaar de rechter zijkant ook gedaan.
Heeft vrijwel dezelfde staat als de linkerkant, juist de wielkas zelf is iets beter.
Het zoveelste schijfje op de slijpschijf gestoken en erin gevlogen:
Het waren toch artiesten ze :
Gelijk ik zei is de wielkas iets beter, juist hier en daar een stukje:
Vandaag vooral bezig geweest met de nieuwe skin te passen zodat ik volgende keer wielkas en achtervleugel kan aflassen.
Had graag dit jaar de rechter zijkant ook gedaan.
Heeft vrijwel dezelfde staat als de linkerkant, juist de wielkas zelf is iets beter.
Het zoveelste schijfje op de slijpschijf gestoken en erin gevlogen:
Het waren toch artiesten ze :
Gelijk ik zei is de wielkas iets beter, juist hier en daar een stukje:
Vandaag vooral bezig geweest met de nieuwe skin te passen zodat ik volgende keer wielkas en achtervleugel kan aflassen.