Forza's Mustang 1975 Fastback

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
snef
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-10-2013 17:53

Bericht door snef » 27-11-2013 20:19

wauw je kan er wat van

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 29-11-2013 09:42

Thx we doen ons best.

Ik moet wel toegeven ze kunnen alles goed wegsteken. Als ik een deel plaat moet vernieuwen merk ik soms dat ik veel verder moet slijpen als dat ik eerst op had. Vezelplamuur zo op het roest gewreven met daar een laagje lak over is goed als je rodeo rijdt en dient niet voor een renovatie van een oldtimer. Jammer dat deze mensen vroeger daar niet van uitgingen.

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 29-01-2014 15:49

Voorlopig staat deze wat op pauze met de geboorte van mijn dochter, er zijn belangrijker dingen natuurlijk :D
Maar we hopen toch binnenkort wat tijd vrij te kunnen maken voor deze.

Vandaag is er een hele lading van onderdelen toegekomen uit de USA waarvan de vingers beginnen van te jeuken.

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 29-01-2014 16:54

behalve de achtervleugels, wat heb je nog meer daar staan? ben benieuwd hoe je het gaat doen met die nieuwe panelen. kijk nu al uit naar je foto's.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Belangrijker

Bericht door harryroor » 29-01-2014 20:19

Goed dat je aangeeft dat er belangrijkere dingen zijn dan auto's. Ondanks dat bewonder ik mensen zoals jij die een dergelijk project aanpakken. Ik gun je het mooiste eindresultaat wat maar mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat dozen vol nieuwe onderdelen stimuleren weer verder te gaan. Als we meer naar het voorjaar gaan en de dagen zijn weer langer zal de animo zeker toenemen. Leuk dat je het met ons in woord en beeld deelt.
Afbeelding

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 11-02-2014 19:02

SilverGhia schreef:behalve de achtervleugels, wat heb je nog meer daar staan? ben benieuwd hoe je het gaat doen met die nieuwe panelen. kijk nu al uit naar je foto's.

Harry
Een heleboel:
Reken maar op elke rubber van de ophanging, alle deurdichtingen, nieuw vloertapijt, nieuwe voor- en achterdempers, rem- en benzineleidingen.
...
Heb alles net in schappen gestoken en het deed mij wat denken op een magazijntje :)

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Re: Belangrijker

Bericht door Forza » 11-02-2014 19:03

harryroor schreef:Goed dat je aangeeft dat er belangrijkere dingen zijn dan auto's. Ondanks dat bewonder ik mensen zoals jij die een dergelijk project aanpakken. Ik gun je het mooiste eindresultaat wat maar mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat dozen vol nieuwe onderdelen stimuleren weer verder te gaan. Als we meer naar het voorjaar gaan en de dagen zijn weer langer zal de animo zeker toenemen. Leuk dat je het met ons in woord en beeld deelt.
Afbeelding

Thx man!!!

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 11-02-2014 19:03

Tussen de pampers door wordt er wat verder gedaan.
De onderkant is ook volledig afgekit en gespoten:


Afbeelding


De achterste spatranden worden later gedaan als de nieuwe achterpanelen gelast zijn:

Afbeelding

De ophanging, rem- en benzine leidingen kunnen nu volledig gemonteerd worden.
De achteras zal nog niet gemonteerd worden zodat er voldoende ruimte is in de wielbogen om de achterste panelen te lassen als hij terug op zijn buik ligt.


Alleszins beter als hoe het was

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 13-02-2014 20:46

vraag: je hebt nieuwe achtervleugels gekocht. ervan uitgaande dat de binnenschermen (achter je achtervleugels) ook rot zijn, zoals bijna overal te zien was voor de restauratie begon, hoe ga je de vleugels laten aansluiten op de binnenschermen? want als ik in de wielkastbakken van mijn SG voel, dan is ze daar aardig krokant. Dus met alleen nieuwe vleugels ga ik er niet komen. ik ga ervan uit dat je in de binnenschermen nieuw plaatwerk last en dat laat aansluiten op je vleugels. mocht je daar foto's van gaan maken, dan zie ik die graag tegemoet, want dan ben ik daar zeer mee geholpen. voor het overige: goed werk weer verricht!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 13-02-2014 21:25

SilverGhia schreef:vraag: je hebt nieuwe achtervleugels gekocht. ervan uitgaande dat de binnenschermen (achter je achtervleugels) ook rot zijn, zoals bijna overal te zien was voor de restauratie begon, hoe ga je de vleugels laten aansluiten op de binnenschermen? want als ik in de wielkastbakken van mijn SG voel, dan is ze daar aardig krokant. Dus met alleen nieuwe vleugels ga ik er niet komen. ik ga ervan uit dat je in de binnenschermen nieuw plaatwerk last en dat laat aansluiten op je vleugels. mocht je daar foto's van gaan maken, dan zie ik die graag tegemoet, want dan ben ik daar zeer mee geholpen. voor het overige: goed werk weer verricht!

Harry
Het zal ongeveer gebeuren zoals je zegt Harry.
De nodige hoeveelheid zal van de achterflank worden weggeslepen zodat het nieuwe paneel mooi kan gelast worden.
Maar eerst wordt het binnenscherm vervangen waar nodig door wat slijp en laswerk. Voor we het nieuwe paneel gaan lassen zullen we de holle ruimte eerst behandelen natuurlijk. Dan is het enkel nog de nieuwe flank fatsoenlijk bevestigen en verder afwerken.
Van dit alles komen nog genoeg foto's natuurlijk.

Plaats reactie