Wat zit er onder die motorkap?
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Het zelfde maar toch anders
Het valt me op dat ondanks het feit dat ik verwacht dat veel meer forumleden zouden reageren er maar beperkt bijdrage wordt geleverd. Gelukkig hebben een aantal trouwe leden laten zien wat ze onder de kap hebben. Zijn er nog leden die de moeite willen nemen om een foto te maken en deze plaatsen binnen dit item? het is goed te doen en het draagt zo enorm bij aan het plezier.
Aangezien er nog wel wat reactie mag komen maar tot nu toe uit blijft ben ik zo vrij om een paar foto's van onze andere Mustang te plaatsen. Een nagenoeg vergelijkbare motor (5 liter v8) maar dan met 15 jaar ontwikkelingsverschil. Net zo maar dan heel anders.
Niet helemaal passend binnen dit forum maar voor de verandering een paar foto's van dat gene wat onder de kap van onze andere Mustang ligt.
Aangezien er nog wel wat reactie mag komen maar tot nu toe uit blijft ben ik zo vrij om een paar foto's van onze andere Mustang te plaatsen. Een nagenoeg vergelijkbare motor (5 liter v8) maar dan met 15 jaar ontwikkelingsverschil. Net zo maar dan heel anders.
Niet helemaal passend binnen dit forum maar voor de verandering een paar foto's van dat gene wat onder de kap van onze andere Mustang ligt.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17-05-2009 10:21
Wij discrimineren hier niet Harry, dus laat maar komen die plaatjes. Altijd leuk om te zien.
Ja dat injectie blok ziet er van boven wel heel anders uit, van onder zal je zien dat de tijd nagenoeg heeft stilgestaan.
Wat ik er zo van herken is de dynamo steun. Ik gebruik dit model dynamo steun in mijn II maar dan doorgezaagd, alleen de onderste helft. Had ik nodig voor de Serpentine belt conversie.
Schijnt trouwens dat deze blokken ook goed in de II passen:
http://www.mustangii.net/apr00.asp
Ja dat injectie blok ziet er van boven wel heel anders uit, van onder zal je zien dat de tijd nagenoeg heeft stilgestaan.
Wat ik er zo van herken is de dynamo steun. Ik gebruik dit model dynamo steun in mijn II maar dan doorgezaagd, alleen de onderste helft. Had ik nodig voor de Serpentine belt conversie.
Schijnt trouwens dat deze blokken ook goed in de II passen:
http://www.mustangii.net/apr00.asp
M II '78 302 V8 Targa
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
wat goed is......
De vernieuwing zit inderdaad meest boven in. Wat betreft het blok zelf ga ik er vanuit dat het motto was: "Wat goed is moet je goed laten".
Dat er niet gediscrimineerd wordt is mij bekend maar ik zal niet te veel van het MustangII onderwerp af gaan. Zelf vond ik deze bijdrage nog net kunnen.
Dat er niet gediscrimineerd wordt is mij bekend maar ik zal niet te veel van het MustangII onderwerp af gaan. Zelf vond ik deze bijdrage nog net kunnen.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
geen probleem, Har, zal ook nog eens een foto van de SG's motorruimte plaatsen. verbazend is toch altijd weer dat GEEN ENKELE II onder de kap gelijk is aan een andere, of er nu een V8, V6 of L4 in ligt. Ze verschillen allemaal op punten.
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Niet nieuw meer
Natuurlijk is door de jaren heen aan de meeste auto's het nodige veranderd. Dat is volgens mij de belangrijkste reden waarom niet een meer het zelfde lijkt. Als voorbeeld noem ik een klem die de accu vast houdt. Hoe vaak zie je dat deze al snel verdwijnt en vervangen wordt door iets anders. Ook worden we door diverse auto onderdelen leveranciers verleid met chroomdelen, speciale luchtfilters of de meest in het oog springende bougiekabelkleuren. Al met al genoeg aanleiding om het beeld zoals destijds nieuw te modificeren en een eigen touch aan te brengen.
Gelukkig is ieder daar vrij in en de variatie is dus eindeloos.
Vandaar nogmaals de uitnodiging aan ieder die ons nog niet heeft laten zien wat er onder de kap zit.
Gelukkig is ieder daar vrij in en de variatie is dus eindeloos.
Vandaar nogmaals de uitnodiging aan ieder die ons nog niet heeft laten zien wat er onder de kap zit.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
nou Harry, ik heb het ook over V8-auto's waar zoveel mogelijk nog origineel is. dan is het luchtfilterhuis weer anders, de ander heeft een cold air intake en een originele battery clamp, de volgende V8-II heeft een andere radiateur set-up, en bij de vierde II zit de bobine links op het blok. de vijfde heeft accukoelers, maar heeft weer geen overlooptankje. wordt er maar eens wijs uit, wat origineel hoort te zijn. volgens mij deden ze maar wat in de Ford-plant, gekozen opties daargelaten. ik heb nog geen V8-motorruimte gezien die volkomen gelijk is aan de SG (radiateurvuldop op koelslang, overlooptankje, bobine links, geen accukoelers, origineel filterhuis). Ik heb nog geen vergelijk met de T5 kunnen maken (bobine rechts op blok, andere verdelerkap, wel accukoelers, geen overlooptankje, vuldop op radiateur, origineel filterhuis). bij aankoop had de SG nog een blauw luchtfilterhuis van een vroege jaren '70 Ford, die is vervangen dus voor een originele.
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Eenduidig
Natuurlijk zal er een verklaring zijn voor de diverse verschillen. Bouwjaar, voor welke markt, in welke assamblagelijn enz. Ik geloof niet dat er willekeur door de medewerkers heeft plaatsgevonden.
Ik weet uit ervaring dat de Pontiac een aantal verschillen had binnen het zelfde bouwjaar en het zelfde type wat gerelateerd was aan export of domestic use. Ook was er duidelijk verschil voor de US markt en de Canadese markt. Mogelijk geldt dit ook voor de MustangII die voor US of buiten US zijn vervaardigd. Er zullen vast kenners zijn in deze wereld die er meer over kunnen zeggen.
Ik weet uit ervaring dat de Pontiac een aantal verschillen had binnen het zelfde bouwjaar en het zelfde type wat gerelateerd was aan export of domestic use. Ook was er duidelijk verschil voor de US markt en de Canadese markt. Mogelijk geldt dit ook voor de MustangII die voor US of buiten US zijn vervaardigd. Er zullen vast kenners zijn in deze wereld die er meer over kunnen zeggen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08-03-2011 22:07