Gedaanteverwisseling

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Gedaanteverwisseling

Bericht door harryroor » 22-02-2009 22:06

In maart 1986 heb ik de Mustang op mijn naam gezet bij het postkantoor van Zuidlaren. Vol trots naar Veendam gereden en intens gelukkig met het nieuwe bezit. Een niet allerdaagse auto waarvan ik toen alleen maar kon hopen er jaren plezier van te hebben. Of de auto te duur was in aanschaf had ik geen mening over. Een aanschaf voor weinig geld maar met veel problemen en een korte levensduur is vele malen onvoordeliger dan een wat duurdere auto in aanschaf maar met jaren lang probleemloos rijden. Hoeveel ik voor de Mustang heb betaald weet ik niet precies meer maar hij was niet spotgoedkoop in vergelijk met andere auto’s van dat soort en die leeftijd. Echter was deze in nagenoeg nieuw staat en daardoor waren de verwachtingen ook wat hoger gespannen. Dit bleek terecht. In al die duizenden kilometers heeft de auto me twee keer laten staan. De eerste keer omdat de startmotor het van het ene moment op het andere heeft begeven en de tweede keer omdat de distributieketting niet meer juist stond. Mogelijk bij het uitzetten is deze een tand versprongen. Ik had de auto voor een bedrijf gezet om mijn broer op te halen. Die bewuste vrijdag leek er geen vuiltje aan de lucht. De woensdag ervoor had de auto een grote beurt gehad met alles er op en er aan. Nadat mijn broer was ingestapt probeerde ik de auto te starten. Het starten ging minuten lang maar het aanslaan was uitgesloten. Mijn garagehouder gebeld met de vraag of er eergisteren mogelijk iets niet goed was afgehandeld. De garagehouder was zeker van z’n zaak en er kon niets met de onderhoudsbeurt zijn fout gegaan waardoor er twee dagen later niet meer gereden kon worden. De enige oplossing was ophalen en naar de “carclinic” transporteren.
De bewuste broer waarover ik hierboven memoreerde is waar dit verhaal over gaat. Een niet allerdaagse auto is leuk, heeft iets en geeft voor velen een reden om er een mening over te hebben. Soms een oprechte “Wat mooi” soms de vraag “Wat moet je met zo’n ding?” en een enkele keer uit een vorm van afgunst “Wat een lelijk kreng”. Ik heb me altijd in zo’n geval afgevraagd of dit soort mensen bij alles wat ze niet mooi vinden dat ook melden. Ik ga er vanuit dat als ze iets niet mooi vinden er meestal niets over zeggen. Het feit dat er toch over de auto wordt gesproken zonder dat er naar gevraagd wordt betekent mogelijk dat de aantrekkingskracht toch positiever is als dat ze doen geloven. Hoe je het ook wendt of keert, een aparte auto valt op en op den duur kent ieder je. Dat denken ze althans.
In het voorjaar van 1988 was ik een paar weken ziek. Te ziek om aan het werk te gaan en ook te ziek om de deur uit te kunnen. Mijn jongste broer (eerder in dit stuk genoemd) had net z’n rijbewijs. Aangezien de Mustang “ renteloos” voor de deur stond en mijn broer eindelijk de wettelijke mogelijkheden had de auto te mogen rijden heb ik heb de kans en mogelijkheden gegund twee weken de Mustang te gebruiken. Hij blij. Gedurende een aantal ritten die hij maakte meldde hij dat er regelmatig werd gezwaaid naar hem maar als hij dichter bij kwam keken ze ineens de andere kant op. Natuurlijk hadden die mensen een andere chauffeur verwacht. Ik zag de humor er wel van in totdat ik weer op mijn werk verscheen. Velen hadden mij op diverse plekken gezien terwijl ik pretendeerde ziek te zijn geweest. Hoe kan dat?, was de vraag. Het is gebleken dat als men de auto zag er automatisch vanuit ging dat ik daar wel in zou zitten. Dat was gedurende die twee weken in elk geval niet zo. De verwisseling van chauffeur valt vaak niet op, de auto op zich wel. Dat is een van de nadelen bij een herkenbare auto.
Later heb ik de auto nog enkele malen uitgeleend aan vrienden en familieleden. Allen waren gewaarschuwd voor bovengenoemd bijzonder gedrag van medeweggebruikers. Je hebt paarden en blinde paarden.

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 23-02-2009 17:27

ach ja, het blijft lachen als je op de snelweg mensen naar je II zitten te kijken, zo van 'wat is dat nu'. maar meestal ben ik te druk bezig met rijden om er op te gaan letten. heb ook wel eens een vrachtbusje naast me zien stoppen, waarvan de berijder me toeschreeuwde: mooie wagen! we spreken dan wel over de Roestige Zilveren... of die Jaguar-gast die even zwaaide. altijd leuk.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 23-02-2009 20:45

Heeeeeeeeee Harry,

Als jij net zo lult als dat jij schrijft, vind ik je te gek.
Helemaal geweldig zoals jij je verhaaltjes neer zet. :lol:
Het is gewoon, alledaags, herkenbaar, maar zie het dan nog maar eens neer te zetten.
Ik vind t geweldig en geniet er van.
Ga zo door.

Met de groeten,

Dutch. 8)

Plaats reactie