Waarom al die jaren de Mustang nog steeds in ons bezit is.

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Waarom al die jaren de Mustang nog steeds in ons bezit is.

Bericht door harryroor » 13-02-2009 19:34

Waarom al die jaren de Mustang nog steeds in ons bezit is heeft een reden. Jaren lang heb ik net als vele anderen zo af en toe een andere auto gekocht. Een klein verschil was wel dat ik nooit auto’s inruilde of verkocht. Het gevolg is dan ook 5 garages en een loods vol mooie auto’s. Niet goedkoop maar wat een plezier. Zelfs de auto van mijn dromen stond vanaf 1983 op mijn naam. De 20th anniversary Thunderbird in de sprekende kleur Mahogany starfire code 52.
Afbeelding
Een deels beige en deels bruin interieur was een prachtige combinatie met het bruin vinyl dak. We spraken thuis altijd van “de chique sjees”. (U heeft mogelijk binnen dit forum mijn liefde voor naamgeving gelezen).
Ook de Bill Blass van 1980 waarvan onze kinderen het de auto met de drie televisies noemde was meer dan leuk.
Afbeelding
De twee andere Thunderbirds met een zogenaamde 65K body hebben ruim 20 jaar mijn verzorgen mogen ondergaan. Allen met een eigen benaming die alleen bij ons werd gebezigd.
Na jaren van plezier en zo af en toe ergernis ging de balans steeds vaker naar de minkant van de weegschaal. Oorzaak lag in het feit dat er steeds meer hinder kwam bij onderhoud. Ik heb ruim 1,5 jaar moeten wachten op een lichtschakelaar voor de Continental. Ook in Amerika is een Mark VI van 1980 niet allerdaags meer. Los van het feit dat de prijs 354 euro was en de wachttijd onaanvaardbaar weet je dat een volgende bestelling weer een uitdaging wordt. Niet dat ik kan zeggen dat er vaak met de auto’s problemen waren maar die hindernissen die bij bestellen ontstaan betekende altijd veel tijdsinspanning, eindeloos geduld en een financiële aderlating. Het vlakken van een spruitstuk van een 460 CID hebben 5 officiële garagebedrijven gegarandeerd dat het een peulenschil zou zijn maar alles bij elkaar is er 4 jaar overheen gegaan, 2500 euro kosten en nog steeds voelde ik me een binnenschipper die met een rustig lopende diesel langs de kade voer. 1 cilinder die hoorbaar is doordat het spruitstuk niet geheel sluit geeft mij het motorbootjeseffect.
Zonder al te veel af te dwalen is nog steeds de vraag waarom de Mustang niet te koop is gezet en ook niet gaat worden niet beantwoord. In 2005 heb ik besloten een behoorlijke “kaalslag” in te zetten. Het besluit alle auto’s weg te doen werd thuis deels goed ontvangen. Mijn kinderen hadden de buit al verdeeld en wisten precies wie later welke auto kreeg en ook mijn vrouw was deels met het besluit een. Ik kan me gelukkig prijzen dat ik een vrouw heb die niet bij elke cent die naar een hobby gaat afvraagt of dat wel nodig is. Zij vond de keuze van verkoop best als de Mustang 1978 maar bleef. Die heeft ze altijd leuk gevonden. Ik had niet de keuze om die weg te doen. Omdat de auto haar zo dierbaar is heb ik gezegd dat de auto vanaf dat moment van haar was. Alle twee ons zin. Ik een auto minder en zij haar wens om niet te verkopen gehonoreerd. Hiermee geef ik aan dat ik eigenlijk met andermans veren pronk in dit forum. Het is met instemming van mijn vrouw en we zijn nog altijd in gemeenschap van goederen getrouwd. Ook heb ik zeker niet het gevoel dat zij mijn aanstaande ex is dus voorlopig gaat het prima. De auto blijft hiermee in ons bezit. De vooruitzichten zijn heel goed.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 14-02-2009 13:57

had ik maar zo een vrouw, Harry. jij hebt er een met duidelijke smaak! leuk verhaal overigens.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie