Hierbij mijn verhaal :
Mijn liefde voor Ford is eigenlijk begonnen met een Ford Escort die ik in de jaren 90 kocht...een prachtig sportief karretje waar ik mij in kon uitleven...
Centjes lieten het echter nog niet toe om meer te kopen...Een paar jaar later waren er meer middelen en kocht ik mijn eerst hobbywagen: een ford Capri uit 1982...er was restauratiewerk aan, maar het resultaat mag er zijn :
Mijn liefde voor Ford bleef maar groeien en vooral de muscle cars van ford bleven mij aanspreken...Zo kwam op een bepaald ogenblik ook de Ford Probe op mijn pad...
Op een bepaald ogenblijk kon ik nog een escort cabrio XR3I op de kop tikken...ik twijfelde geen ogenblik om op leuke zomermomenten van de open lucht te kunnen genieten :
Mijn fordjes werden mijn 2de liefde; zo kreeg ik op een bepaald ogenblik een gratis Ford Mustang van een collega, die deze staan had, echter helaas in erbarmelijke toestand :
Ik heb lang getwijfeld of ik deze wagen zou gaan restaureren, echter er was verschrikkelijk veel werk aan...de wagen had 13 jaar in een schuur gestaan en stonk ook binnenin verschrikkelijk...uiteindelijk was mijn keuze snel gemaakt toen ik mijn huidige Cobra vond :
Over dit projectje zag ik me wel meester...de goeie stukken van mijn witte dan maar afgebroken en de rest weggedaan...
Mijn vrouw heb ik dan nog een Fiestaake gekocht...allemaal Fordjes !! Helaas moet ik in het dagelijkse leven met Audi rijden... Dit is een wagen van het werk, waardoor ik weinig keuze had...
grtz
Mijn Ford verhaal...
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
ik zou die witte TWEE anders best willen hebben als alleen de voorkant kapot is. ik heb nog een wit voorfront liggen dus... wat voor blok ligt erin?
kreeg ik maar een gratis II... en een Probe heeft heel wat met de Mustang te maken, maar dat weet je wel. uiteindelijk is de Probe als opvolger van de Mustang niet doorgegaan en kwam de SN 95 Mustang uit.
Capri's zijn gave wagens, je ziet ze niet veel meer. best wel jammer.
harry
kreeg ik maar een gratis II... en een Probe heeft heel wat met de Mustang te maken, maar dat weet je wel. uiteindelijk is de Probe als opvolger van de Mustang niet doorgegaan en kwam de SN 95 Mustang uit.
Capri's zijn gave wagens, je ziet ze niet veel meer. best wel jammer.
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18-02-2010 15:03
die witte II was ook eentje van 1977, maar heb hem helaas niet meer...anders zou je hem zeker gekregen hebben; moet wel zeggen dat ik er veel stukken van afgebroken had en de kas dan uiteindelijk heb weggedaan voor 300 Euro...
Ja, de Probe heeft ook een hele geschiedenis op zich...die wordt ook uiterst zeldzaam en het wordt ook steeds moeilijker om stukken te krijgen...ik vind het echter wel een heel fijne wagen om sportief mee te rijden...
Mijn Capri heb ik dan weer volledig laten renoveren...is een 2.0 S versie...ben wel lid van een Capri club in België via dewelke ik wel af en toe nog eens aan iets kan geraken...echter ben ik ook nog zoekende naar een paar onderdelen...maar dat is dan ook weer een deel van het plezier hé...beurzen afschuimen, internet afzoeken en zo weer nieuwe leuke mensen leren kennen met dezelfde interesses...
grtz
Ja, de Probe heeft ook een hele geschiedenis op zich...die wordt ook uiterst zeldzaam en het wordt ook steeds moeilijker om stukken te krijgen...ik vind het echter wel een heel fijne wagen om sportief mee te rijden...
Mijn Capri heb ik dan weer volledig laten renoveren...is een 2.0 S versie...ben wel lid van een Capri club in België via dewelke ik wel af en toe nog eens aan iets kan geraken...echter ben ik ook nog zoekende naar een paar onderdelen...maar dat is dan ook weer een deel van het plezier hé...beurzen afschuimen, internet afzoeken en zo weer nieuwe leuke mensen leren kennen met dezelfde interesses...
grtz
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Liefde voor Ford
Leuk dat je aangeeft een liefde voor Ford te hebben. Het valt me wel op dat je liefde onvoorwaardelijk is en het niet uitmaakt of het een Henry Ford is of een Heinrich.
Velen van ons kennen de rivaliteit tussen de GM aanhangers en de Ford liefhebbers. Beide partijen zijn overtuigd van hun gelijk. Vaak gaat de discussie op basis van gevoel en minder gebaseerd op feiten. Aangezien ik vele jaren met de producten van Ford heb gereden is mij vaak een betoog toegedicht van verwoede GM rijders. Altijd ging het over het waarderen van het ene concern boven het andere. Altijd of/of maar nooit en/en.
Jouw liefde is zo te lezen onafhankelijk van het land van herkomst. Lijkt me een goed uitgangspunt. Ieder heeft zo zijn eigen reden om bepaalde auto''s te rijden. Waarom ik vanaf 1979 met name Ford producten heb gereden heeft vooral met het plezier van rijden te maken. Zowel alle thunderbirds die ik heb gehad, de Lincoln als de Torino in 1979 waren auto's zonder noemenswaardige problemen. Het verhaal van de Mustang 1978 is binnen dit forum bekend. De Mustang 1996 die we al weer 9 jaar gebruiken is geen uitzondering in deze traditie.
Graag lees ik ook van de andere forumleden waarom ze een Mustang hebben en waar die passie vandaan is gekomen (voor zover er een passie aan te pas komt)
Velen van ons kennen de rivaliteit tussen de GM aanhangers en de Ford liefhebbers. Beide partijen zijn overtuigd van hun gelijk. Vaak gaat de discussie op basis van gevoel en minder gebaseerd op feiten. Aangezien ik vele jaren met de producten van Ford heb gereden is mij vaak een betoog toegedicht van verwoede GM rijders. Altijd ging het over het waarderen van het ene concern boven het andere. Altijd of/of maar nooit en/en.
Jouw liefde is zo te lezen onafhankelijk van het land van herkomst. Lijkt me een goed uitgangspunt. Ieder heeft zo zijn eigen reden om bepaalde auto''s te rijden. Waarom ik vanaf 1979 met name Ford producten heb gereden heeft vooral met het plezier van rijden te maken. Zowel alle thunderbirds die ik heb gehad, de Lincoln als de Torino in 1979 waren auto's zonder noemenswaardige problemen. Het verhaal van de Mustang 1978 is binnen dit forum bekend. De Mustang 1996 die we al weer 9 jaar gebruiken is geen uitzondering in deze traditie.
Graag lees ik ook van de andere forumleden waarom ze een Mustang hebben en waar die passie vandaan is gekomen (voor zover er een passie aan te pas komt)
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18-02-2010 15:03
Hoi Harry,
klopt, mijn liefde voor Ford is begonnen nadat ik eerst een Vauxhall Cavalier en nadien een VW Golf gereden had...toen ik naar Ford overstapte met mijn eerste Escort was ik bijna onmiddellijk overtuigd van het verschil in rijplezier...weinig problemen en betaalbare stukken en onderhoud waren een volgend pluspunt. Zo heb ik intussen nog een 2de escort en 2 Mondeo's gereden...Ik heb met allemaal even graag gereden...Toen ik mijn laatste Mondeo moest inruilen voor een bedrijfswagen, Audi, was dat met pijn in mijn hart...hoewel mijn omgeving de Audi veel meer standing hebben, vonden...Ik zou hem onmiddellijk weer inruilen indien ik de kans zou hebben...maar onze firmapolitiek laat dit niet toe...
En ja, ook vele Amerikaanse Fords zoals bvb de Thunderbird behoren tot mijn verlanglijstje...heb er bijna eens eentje gekocht, maar is op het laatste ogenblik afgeschoten...Ik laat mij meestal leiden door mijn hart...de sportievere types genieten natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur...
Ben ook wel benieuwd naar het Ford verhaal van de andere forumleden !
grtz / Kurt
klopt, mijn liefde voor Ford is begonnen nadat ik eerst een Vauxhall Cavalier en nadien een VW Golf gereden had...toen ik naar Ford overstapte met mijn eerste Escort was ik bijna onmiddellijk overtuigd van het verschil in rijplezier...weinig problemen en betaalbare stukken en onderhoud waren een volgend pluspunt. Zo heb ik intussen nog een 2de escort en 2 Mondeo's gereden...Ik heb met allemaal even graag gereden...Toen ik mijn laatste Mondeo moest inruilen voor een bedrijfswagen, Audi, was dat met pijn in mijn hart...hoewel mijn omgeving de Audi veel meer standing hebben, vonden...Ik zou hem onmiddellijk weer inruilen indien ik de kans zou hebben...maar onze firmapolitiek laat dit niet toe...
En ja, ook vele Amerikaanse Fords zoals bvb de Thunderbird behoren tot mijn verlanglijstje...heb er bijna eens eentje gekocht, maar is op het laatste ogenblik afgeschoten...Ik laat mij meestal leiden door mijn hart...de sportievere types genieten natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur...
Ben ook wel benieuwd naar het Ford verhaal van de andere forumleden !
grtz / Kurt