De eerste schade

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

De eerste schade

Bericht door harryroor » 16-02-2009 21:29

Zoals eerder aangegeven zal ik proberen wat historie van onze Mustang te beschrijven.
De auto is nieuw bij de Gronam in Groningen gekocht Op 27 april 1978 krijgt de auto z’n kenteken. De eerste eigenaar, woonachtig in Zuidlaren, heeft de auto gekocht om o.a. mee op vakantie te gaan. De planning is die zomer naar Italië. Voor die tijd best een bijzonder avontuur. In de eerste plaats was de wereld wat groter dan nu, en in de tweede plaats met een dergelijke auto was het verre van standaard.
Ondanks het feit dat de auto zeker geen gezinsauto is moest het huishouden toch zo regelmatig inschepen en van wal steken. Ook de hond was een onderdeel van het gezin en daarin zit het onderwerp van dit verslag.
Nog geen 5 weken oud en het volgende gebeurde. “We gaan even met de Mustang toeren!”. De hond mag mee. Waarom ook niet eigenlijk. Een prima bouvier die graag onder de mensen is. Misschien in dit geval te graag. Terwijl de auto buiten is gezet en de hond vast in de nieuwe auto is geplaatst, moet het baasje nog even wat van binnen halen. Nu kun je proberen aan een bouvier uit te leggen dat het om een Mustang gaat, ook kan je aangeven dat het baasje zo weer terug is maar de hond ziet alleen de feiten. “Ik in een voor mij nieuw afgesloten ding zonder mijn baas? Hoe kom ik hier uit?”
De hond heeft alles geprobeerd om voortijdig uit de auto te komen maar dat ging niet lukken. Wat wel heel goed is gelukt is het veranderen van de rechter voorstoel. 4 Weken na nieuw was de stoel van chamois bekleding veranderd in een metalen frame met slecht hier en daar wat vellen. Een treurig gezicht moet dat zijn geweest. De eigenaar was dan ook in goed Nederlands “not amused”. Er zat niets anders op dan naar de Ford garage te gaan en een nieuwe stoel te bestellen. Verzekeringen helpen je dan weer de zin van hun bestaan in te zien. Nog voor juni is de auto weer compleet met een perfecte nieuwe stoel. De reis naar Italië heeft gewoon doorgang kunnen vinden.

Hier ziet u de bewuste stoel. 1 maand nieuwer dan de auto.
Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 16-02-2009 21:52

das wel geestig, ja, achteraf gezien!

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie