Als het maar een naam heeft

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Als het maar een naam heeft

Bericht door harryroor » 13-02-2009 19:38

Een van de eigenaardigheden die ik heb is aan diverse dingen een bijnaam geven. Een koosnaam is natuurlijk niet alleen voor Koos en het Sofi-nummer is ook niet voorbehouden aan Sofie. Aangezien we 4 groene auto’s hebben met beige interieur, waarvan 2 Mustangs is het lastig om met die kenmerken aan te geven over welke auto we het hier in huis hebben. “Die groene” zegt niets en ook het spreken over de Mustang geeft ruis. Al snel kom je op een unieke naam die meteen duidelijk maakt waar we het over hebben. Alles wat je dierbaar is benoem je graag en de auto heeft vanuit een lang verleden de bijnaam Diederikje gekregen. Waarom kan ik niet aangeven maar het is ontstaan z’n 18 jaar geleden. Met name mijn vrouw heeft deze gewoonte overgenomen en het geeft meteen aan waarover we spreken. Aangezien ik de kleur van de Mustang 1978 associeer met omheiningen rond tuinen en zelfgeverfde garagedeuren spreek ik graag over de auto met een tuinhekjes groene kleur.
Hoe anders is dat met diverse andere benamingen in deze.

Het leeslampje zoals die bij velen van u bekend is wordt de blikopener genoemd. De aanleiding is dat een kameraad deze benaming gaf en mij meteen aansprak.

Afbeelding

Het dashboardkastje heet bij ons het vooronder. Weliswaar een scheepsterm maar het is er ingesleten. Zo kan ik meerdere “naamvervalsingen” aangeven die eerder onduidelijkheid creëert dan helderheid toevoegt. Het houdt bij ons thuis het gesprek levendig.

In dit forum zal ik proberen regelmatig wat stukjes te schrijven waarbij ik op voorhand mijn excuus maak over uitlatingen en manier van benaderen die heel anders kunnen zijn als u lezer vindt. Niemand heeft het recht om een ander te vertellen wat goed of niet goed is en daar ben ik zeker geen uitzondering in. Wat ik belangrijk vind is voor een andere mogelijk helemaal niet van waarde. Juist de diversiteit van inzichten maakt dit forum tot iets interessants. Als ieder zichzelf kan zijn wordt het een kleurrijk medium.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 14-02-2009 14:01

bij dat laatste sluit ik me aan. wat voor een andere Mustang heb jij nog, dan.

ik heb diverse bijnamen voor mijn zilverflits.

Klotekar was het vanmiddag omdat hij niet wilde starten en de volle accu meteen leeg was.

maar doorgaans noem ik hem Paardebeest, Silver Ghia, Gare Roestbak, Olieslurper of Zilverslee. Maar het meest gebruik ik de term Paardebeest, want dat is hij.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

De opvolger

Bericht door harryroor » 14-02-2009 21:30

In 2001 hebben we een tweede Mustang gekocht voor elke dag. De Mustang II heeft z'n pensioen en de opvolger is een 1996 GT convertible. Vele vrienden en familieleden vinden het bijzonder dat ik jaren met een groene Mustang heb gereden en daarna weer een groene koop. Als de opvolger zwart van binnen was geweest of een zwart stuur had gehad was het nooit tot een koop gekomen. Ieder heeft zo z'n voorkeuren.

De foto's zijn opnames in de zomer van 2003. 1x in de straat en 1x samen met zijn "familielid".

Afbeelding

Afbeelding

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 15-02-2009 12:41

Zo blijkt maar weer wat mensen voor gewoonte dieren zijn.
Hier bij ons in het gezin bestaat er voor onze navigatie ook een bijnaam.
Alhoewel ik het er niet mee eens ben, en ik ook in de toekomst zal weigeren deze naam te gebruiken, is na enige andere namen geprobeert te hebben deze omgedoopt tot Maggy (op z'n Engels). :roll:
en nogtans spreekt zei op z'n belgisch.

Ehhh Harry?

Je volle accu meteen leeg???

Zou je toch maar niet eens een nieuwe accu overwegen?

Greetz Dutch. 8)

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 15-02-2009 18:45

ja... maar dat ding is amper 2,5 jaar oud. wordt een beetje moe van die startproblemen elke keer als hij een week of twee weken niet heeft gereden.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 15-02-2009 19:54

Harry, een accu is geen mechanisch ding, maar een bak met lood en zwavelzuur.
Hierdoor ontstaat een chemische reactie bij opladen en leegtrekken.
Een accu zou als voorbeeld al met een half jaar kapot kunnen zijn,
bv. door interne kortsluiting.
De kans is niet groot maar het kan.
Laat je accu even testen, dit kost je nog geen vijf minuten en je weet dan in ieder geval wat.

Greetz. 8)

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 15-02-2009 20:16

ik heb hem laten testen en toen bleek hij op 80 % power te zitten. maar of hij intern kaduuk is konden ze me niet vertellen.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie