Even voorstellen

Stel jezelf en je Mustang II even voor
Plaats reactie
DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Even voorstellen

Bericht door DennisII » 17-05-2009 23:31

Hallo allemaal ik ben Dennis.
Dit is mijn 2de IItje in mijn bezit sinds juni 98. Eerste (2.8 Hatchback) was helaas overleden.
TMCN lid sinds 98. De laatste jaren weinig meer op de meetings te vinden door mijn werk in de offshore. Ook omdat er vaak weinig IItjes op de meetings te vinden zijn. Het verbaast mij ook hier te lezen dat er zo'n 170 IItjes in Nederland rondrijden. Had gedacht dat de telling zo rond de 50 zou blijven hangen. Wel leuk nu te weten dat mijn lotgenoten hier dus rondhangen. Een meeting met alleen IItjes zou wel leuk zijn, wel eerst even checken of ik ook in het land ben he?!

Over de auto:
Wat is er weinig ruimte he, onder de motorkap.
Targa is super!
De V8 ook!

VIN: 8F 03FI 89353
DSO: 15
Body: 69F
Trim: A
Axle: 3
Trans: W
Achteras: 2.79

Niet meer orgineel:
- K&N X-Stream 14" Luchtfilter
- Holley 600 cfm Carburateur
- Holley Street Dominator Inlaat Manifold
- HV Olie en Waterpomp
- GT40 Cilinderkoppen (Liggen nog op de plank)
- Powerforce Harmonic Damper
- Melling MTF1 Nokkenas
- C4 Oliekoeler
- C4 Aftapplug
- Addco 7/8" Rear Saybar
- 14" Chrome Modular Wheels
- 215-70 Cooper Cobra Banden
- Voor en Achter Spoiler
- Electric cooling fan's
- RVS Uitlaat
- Hi Torq Starter

Geen concourstaat en al lang niet meer orgineel. Maar wel een hoop fun om te rijden en daar ligt mijn prioriteit.
Er zit geen plekje op deze auto waar niet mijn vingerafdrukken (Dat zijn diezelfde zwarte vlekjes als op de koektrommel en de koelkast deur) op staan.
Hou niet van plaatwerk, wel van techniek. Als ik iemand kan helpen met een technisch probleem, graag! Maar kom niet bij mij met je roestplekjes!
Heb nog aardig wat onderdelen op zolder, niet allemaal 100% maar wel werkend te maken. Zal dat tzt eens op foto zetten en kijken of er nog liefhebbers voor zijn. Het wordt een beetje vol daarboven. Als je echt iets nodig hebt kan je altijd een berichtje sturen, zal ook de 'gevraagd' advertenties in de gaten houden. Door mijn werk kan het soms even duren voor je antwoord krijgt.
Zo nu eerst dit even plaatsen voordat het weer fout gaat, foto's volgen
M II '78 302 V8 Targa

DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Bericht door DennisII » 17-05-2009 23:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M II '78 302 V8 Targa

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 18-05-2009 21:43

Welkom Dennis, leuke introductie van jezelf! jammer dat je eerste Tweetje is overleden, hopelijk gebeurt dat mijn II's niet... Gave Mustang II heb je daar, kerel.

Tja, ik had ooit een grove schatting gemaakt van het aantal II's, gebaseerd op wat ik langs de kant van de weg zag (nooit erg veel), op meetings, maar vooral op verkoopsites. Ik schatte het aantal op ruim 120, maar tot mijn verbazing zit ik al op 181 afzonderlijke II's. dat officiele getal moet ik even naar beneden bijstellen, want de II II's bij Jan-Willems Adams bestaan inmiddels niet meer. wel weer heb ik gisteren op de TMCN-meeting in Soest begrepen dat Martin Haijkens er 'zeker tien meer dan die 27 moet hebben'. aldus een ingewijde. ook ga ik ervan uit dat dit geen dubbeltellingen zijn. het zijn er dus nogal wat.

voorheen kwamen op meetings nooit veel II's. echter, de laatste II jaar is er een voorzichtige kentering waar te nemen. als het nu lekker druk is op zo'n evenement heb je grote kans dat er 8 tot 10 komen, waaronder Evert, Koos, Gerlof en ik. toch blijft het overgrote deel weg bij de meetings en de grote vraag is waarom, net als de vraag waarom II-rijders zo weinig met elkaar communiceren, laat staan info delen over het restaureren/onderhouden van hun II's. dit is geheel anders bij de oude Mustang-rijders die dat wel doen. wsl zijn er gewoon niet heel veel mensen die een II uit elkaar hebben geschroefd (ik wel toevallig) en zodoende weten hoe je moet restaureren en wat de specifieke pijnpunten zijn bij onze wagens. en als men het wel weet, wordt het niet gedeeld met andere II-rijders. dat kan weer te maken hebben met het feit dat II-rijders elkaar zelden zullen treffen (er komen er weinig op meetings). de II-rijders zijn vaak ver van elkaar verwijderd en weten niet waar de anderen wonen. zelfs in de regio Den Haag zijn er maar weinig te vinden. het merendeel woont verspreid over het land, dus je gaat niet even helemaal een fiks eind rijden naar een collega II-rijder. dat is dan weer anders met die Mustang 1 rijders, want die vind je werkelijk overal.

vandaar ook dit forum. bedoeld om ons, de II-rijders, dichter bij elkaar te brengen. zodat er info uitegewisseld kan worden. men kan mij niet wijsmaken dat er zo weinig mensen II's hebben gerestaureerd. er moeten ergens toch restauratieverslagen klaar liggen?

wees zuinig op je T-top met V8. daar zijn er maar weinig van! veel II's hebben niet-originele zaken aan boord, ook worden er veel gerestomod, om er meer pk's uit te krijgen of om ze strakker en more shiny te maken. ik ben dan weer fan van origineel, maar kan best wat aftermarket spul waarderen, zolang het de auto in zijn karakter niet al te erg aantast. je bent iig niet de enige die zijn Tweetje opwaardeerd. ook in Amerika zie je dat. het lijkt wel of de II voor restomodden gemaakt is...

ik wilde graag een meeting voor II's organiseren, maar het lijkt me nog te vroeg daarvoor. eerst moet de II-community groter worden, men moet elkaar weten te vinden. zijn er genoeg leden (en dat moet haalbaar zijn) die ook nog eens positief tegenover zoiets staan, dan gaan we dat fixen. het zou mooi zijn als we het 40-jarig jubileum van de II niet onopgemerkt voorbij hoeven laten gaan!

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie