Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16-03-2009 18:46
door peanuts
vraag me dan eigelijk ook af of de '87-'93 mustangs niet de IV hoort te heten omdat die er pittig anders uit zien als de serie van '79-'86
ik kan nog wel een beetje begrijpen waarom 1964-1968 de eerste generatie is, die lijken toch wel aardig op elkaar. maar 1969 en 1970 is toch drastisch anders, net als '71-'73. niet dat ik ze niet mooi vind maar wel inderdaad heel apart

Geplaatst: 16-03-2009 19:40
door peanuts
vraag me dan eigelijk ook af of de '87-'93 mustangs niet de IV hoort te heten omdat die er pittig anders uit zien als de serie van '79-'86
ik kan nog wel een beetje begrijpen waarom 1964-1968 de eerste generatie is, die lijken toch wel aardig op elkaar. maar 1969 en 1970 is toch drastisch anders, net als '71-'73. niet dat ik ze niet mooi vind maar wel inderdaad heel apart

Geplaatst: 16-03-2009 19:56
door SilverGhia
Ik denk dat van oudsher vooral de Mustang-fanaten de latere Mustangs (1969-1973) ook tot de eerste generatie rekenen, omdat ze groot en musclecars zijn. de II was vooral een economische kleine gezinsauto met sportieve kenemerken. vooral de downsizing, de vloeiender lijnen maakten nu het verschil met de voorgaande bouwjaren, en het was duidelijk een tweede generatie Mustang, want de auto kreeg de aanduiding II mee.

Harry

Groot is anders

Geplaatst: 16-03-2009 21:26
door harryroor
Vanuit nederlandse maatstaven lijkt de Mustang van voor 1974 misschien groot maar voor the real american niet. Begin jaren 70 waren de maten aan het toenemen. Midden 70 was de top bereikt met als 2 grootsten van Ford devision de MK V van 5.92 meter de 65 k body Thunderbird met een totale lengte van 5,73 meter. Dat heeft Mustang nooit gehaald en een Bigblock was ook niet weggelegd voor het paard van Ford. 460 CID was voor LTD, T-Bird en Lincoln. Wat betreft GM waren de afmetingen ook duidelijk een maatje meer dan de Mustang. Ongeacht het bouwjaar van het edele ros.

Afbeelding