TMCN Midden Nederland, Soest

Overal vinden er Mustangmeetings plaats. Heb jij een leuk verslag? Of geinige, historische fotos ervan? Laat de anderen meegenieten!
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

TMCN Midden Nederland, Soest

Bericht door SilverGhia » 18-05-2009 22:11

Gisteren naar de TMCN-meeting in Soest gegaan. Normaal ben ik er als een van de eersten, maar ben later vanuit het Haagse vertrokken vanwege de regen. toen ik bij Tachyon Motorsport aankwam, waren er maar zes Mustangs en het was net droog geworden. het bleef lange tijd rustig en de Silver Ghia was de enigste II, geflankeerd door een opgevoerde Mustang III hardtop.

Pas toen de TMCN toerrit veel te laat binnen kwam, kwamen II andere bekende Tweetjes aanrijden, de blauwe Ghia van Evert en de witte hatchback van Gerlof. Gerlof, Evert en ik zouden de enige II-rijders blijven van deze dag. Persoonlijk vond ik de meeting niet zo geslaagd. dat kwam door de lage opkomst 's morgens en natuurlijk door de meetinglocatie zelf op een Soester industrieterrein. Ik heb wel mooiere locaties gezien. met de komst van de grote groep toerritrijders, werd de meeting wat gezelliger en ook het zonnetje kwam voorzichtig door. natuurlijk ook veel bekende Mustang 1-rijders gespot en dat was natuurlijk ook weer leuk! maar ben vooral opgetrokken met collega Gerlof. binnenin bij Tachyon waren een smak raceauto's te zien, waaronder een kougar-kitcar met V12-motor, waar Gerlof en ik toestemming voor kregen de kap eraf te halen om dat blocko giganticus eens te bezichtigen, II Aston Martin Vantages, een Marcos, II Corvette C6's, II sixties Corvette Sting Ray's, een Ford Falcon, Dodge Viper, Porsche 911 in Herman Brood-stijl, een '66 Mustang hardtop en een + '05 Mustang Coupe en nog wat andere vette race-ijzers.

van Evert kreeg ik II portierbeschermers met reflector, die we zeker eens gaan gebruiken. later trof ik ook nog eens Geart Deelen's Mustang '65 hardtop die eindelijk gerestaureerd is (goeie job, makker). maar de eerste TMCN'er die ik sprak, had geen Mustang, maar een MG Rover, voorzien van een Mustang 4.9 V8 motor van de '99-'04 Mustang-serie. wat me opviel was het paardje aan het rooster in de keienbak. dat was een II-paardje... hoe is het toch mogelijk. en oh ja, ik weet dat ik bij deze hier flink over de scheef ga, maar heb toch maar een lot gekocht voor die Mustang uit 1966, zoals de traditie inmiddels wil. mocht ik hem winnen, heb ik een probleem, want dan moet ik III Mustangs gaan onderhouden, want mijn II's wijken voor geen goud voor een I.

voor de eerste keer in mijn meetinghistorie, had ik geen camera bij me, dus helaas geen foto's. Gerlof?!!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie