voorophanging

Heb je een vraag aan je collega II-rijders over bepaalde technische zaken, dan kun je die hier stellen.
Plaats reactie
loken
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-02-2010 19:38

voorophanging

Bericht door loken » 18-06-2012 16:43

Ben eindelijk aan de voorophanging begonnen.

Heel de voortrein ligt nu in mijn garage, en probeer deze te demonteren.
Veel koppige bouten uiteraard, maar wat ik maar niet loskrijg is de upper ball joint.

Blijkt dat deze met 3 rivetten vastzit, en om deze los te krijgen :s geen leuke klus! Ik sleep langs de bovenkant van de ball joint de hoedjes al van de rivetten, zodat deze normaal los zouden moeten zitten... maar geen beweging in te krijgen! Iemand een ander idee?

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 18-06-2012 22:02

jammer dat ik daar nog geen ervaring mee heb. Ik kocht enkele jaren terug een complete voorwielophanging zet voor een poepie. dus ik heb niks zelf gedemonteerd. ook van beide Ghia's heb ik dit nog nooit gedaan. ik zou het niet weten eigenlijk. wat bedoel je met rivetten? ik weet dat een pop rivet een popnagel is, maar dat zul je wel niet bedoelen.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Bericht door DennisII » 19-06-2012 13:34

Uitboren.
De rivet is als het goed is, van iets zachter materiaal gemaakt dan de steun waardoor er geen schade ontstaat aan het materiaal rondom.

Anders als je de kop er al afgeslepen hebt kan een flinke klap op zijn kop met een drevel ook helpen. Maar uitboren is het beste denk ik.
M II '78 302 V8 Targa

loken
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-02-2010 19:38

Bericht door loken » 19-06-2012 14:10

@ dennis: thx!dat ga ik vanavond dan proberen... ik heb nog een reserveophanging liggen dus het mag al eens fout gaan.

@ harry: denk dat het hetzelfde principe is van een popnagel, alleen dan de dikte van een bout. Bij de nieuwe ball joints zijn het gewone bouten met draad en moer.

DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Bericht door DennisII » 19-06-2012 14:17

Ja, ok, met een klein boortje in het midden beginnen (centerpunt slaan) en steeds een maatje groter dan merk je vanzelf als je ander materiaal tegenkomt, dan dus stoppen. De rest er uit-tikken als het er nog niet is uitgevallen.

Succes!
M II '78 302 V8 Targa

Plaats reactie