originele banden maat? En uilaat vraag.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 22-03-2010 23:16
originele banden maat? En uilaat vraag.
Welke banden(maat) hoort er op een tweetje van 1977 en 1978?
Zelf heb ik aluvelgen met 185 SR13 en speciale 195/70 R14 en gewone stalen 155/70 R13 75T liggen.
Voor de alu heb ik sproorverbreders maar dan zijn de tapeinden te kort.
Zijn er spoorverbreders met tapeinden voor de tweetjes verkrijgbaar? Ik zie ze genoeg voor moderne aotoos en dan 5 tapeinden.
Zelf heb ik aluvelgen met 185 SR13 en speciale 195/70 R14 en gewone stalen 155/70 R13 75T liggen.
Voor de alu heb ik sproorverbreders maar dan zijn de tapeinden te kort.
Zijn er spoorverbreders met tapeinden voor de tweetjes verkrijgbaar? Ik zie ze genoeg voor moderne aotoos en dan 5 tapeinden.
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Blauw plaatje
Als het goed is staat op de blauwe sticker die onder de deursluiting zit de juiste maat. Met zal vrijwel zeker 195/70 13 zijn. Zowel voor als achter. Een inmiddels moeilijke maat en zeker als je met wit zijvlak wilt. De leveranciers hebben dit al ruime tijd niet meer in het assortiment. 185/70 13 is wel leverbaar. Als je voor origineel gaat heb je een uitdaging. Maakt het je niet uit dan kun je met omrekentabellen prima berekenen welke maten de minste afwijking hebben ten opzichte van de juiste maat.
Hieronder de link naar een dergelijk omrekenprogramma
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Hieronder de link naar een dergelijk omrekenprogramma
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
is idd 195/70 R13 en heel moeilijk te vinden. onder de gold ghia zitten al enkele jaren daarom 185/70 R13's, zoals Harry al aangeeft. deze zijn van het merk Toyo. Er is een bandenzaak bij mij in de buurt die zegt dat je nog wel 195-jes kan vinden, maar ik betwijfel dat. die Toyo-bandjes rijden erg lekker moet ik nageven.
over tapeinden en spoorverbreders weet ik helaas niets af, maar volgens mij heb je die niet nodig als je terug wilt naar 13" velgen, maar ik denk dat je de huidige wilt houden? waarom leg je je vraag niet voor aan een automaterialenzaak, zoals de Brezan?
Harry
over tapeinden en spoorverbreders weet ik helaas niets af, maar volgens mij heb je die niet nodig als je terug wilt naar 13" velgen, maar ik denk dat je de huidige wilt houden? waarom leg je je vraag niet voor aan een automaterialenzaak, zoals de Brezan?
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 22-03-2010 23:16
Uitlaat vraag was ik vergeten zie ik.
Met mijn demper ben ik achter een klappaaltje blijven hangen en nu id de uitlaat kapot vooraan bij de "splitsing"op de enkele pijp naar achteren. Hierdoor is de bocht om de achteras verwrongen. De anwb heeft het professorisch kunnen fixen met de bocht enigszins terug te krijgen , ijzerdraad en een las aan de onderkant van de plek waar die gescheurd was. Hulde aan de ANWB want ik stond bij de Kingcruise te Muiden en kon anders niet rijdent (met een uitlaat) naar huis.
Nu is de vraag hoe en waar kom ik aan een uitlaat of een tekeningwant het moet toch weer hersteld worden.
Met mijn demper ben ik achter een klappaaltje blijven hangen en nu id de uitlaat kapot vooraan bij de "splitsing"op de enkele pijp naar achteren. Hierdoor is de bocht om de achteras verwrongen. De anwb heeft het professorisch kunnen fixen met de bocht enigszins terug te krijgen , ijzerdraad en een las aan de onderkant van de plek waar die gescheurd was. Hulde aan de ANWB want ik stond bij de Kingcruise te Muiden en kon anders niet rijdent (met een uitlaat) naar huis.
Nu is de vraag hoe en waar kom ik aan een uitlaat of een tekeningwant het moet toch weer hersteld worden.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
volgens mij kun je die pijpen op maat laten maken. neem je oude uitlaat mee naar een uitlatenspecialist en die maakt hem na.
trouwens, de Kings Cruise... daar wilde ik ook wel heen, denk dat het de volgende keer wordt. kunnen we gelijk daar afspreken.
Harry
trouwens, de Kings Cruise... daar wilde ik ook wel heen, denk dat het de volgende keer wordt. kunnen we gelijk daar afspreken.
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
smaken verschillen
In de rubriek Foto's en verhalen heb ik een stuk geschreven met de titel "De pijp uit..". Zoals je kunt lezen heb ik uiteindelijk voor roestvrij gekozen. Inmiddels vele jaren later is de uitlaat nog altijd prima. Gisteren nog met plezier geconstateerd. Wel heb ik destijds bewust gekozen voor twee dempers zoals dat ook origineel zat. Het geluid is daarmee net zo. Ik ben niet gevoelig voor een stoer donkerbruin geluid. Wat mij betreft moet de V8 weinig geluid maken. Smaken verschillen en dat is juist leuk om verschillen te hebben. Wat de een geweldig vindt, is voor de ander geen uitdaging. Verschil moet er zijn.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 22-03-2010 23:16
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
een slecht geheugen zolang ik me kan herinneren
Aangezien de uitlaat al weer lang geleden is gemonteerd (15 tot 20 jaar) weet ik niet meer alle details. Ik dacht dat de uitlaat ongeveer 1400 gulden heeft gekost. Of ze het hebben nagemaakt of vanaf tekening weet ik niet meer. Meestal is de bestaande uitlaat het uitgangspunt. Ook worden de gegevens na het maken van een uitlaat nog wel eens in het "archief" gezet voor het geval er nogmaals zo'n uitlaat gemaakt moet worden. Ik weet dat waar ik het heb laten doen (USA cars Hoogezand, tegenwoordig EPS) er een keuze mogelijk was t.a.v. het te verwachten geluid wat de auto zou gaan produceren. In de advertentie vertellen ze daar wel wat over. Ik kan me voorstellen dat als je een nagenoeg nieuwe demper hebt dat je deze nog een poosje blijft gebruiken voordat je gaat vervangen.
Succes met de keuze en we lezen de ontwikkelingen wel. Ook kan je ervaring een leer zijn voor andere forumleden.
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
Succes met de keuze en we lezen de ontwikkelingen wel. Ook kan je ervaring een leer zijn voor andere forumleden.
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 07-01-2009 12:34