zekeringen

Heb je een vraag aan je collega II-rijders over bepaalde technische zaken, dan kun je die hier stellen.
Plaats reactie
woutervanzoest
Berichten: 85
Lid geworden op: 23-08-2010 22:20

zekeringen

Bericht door woutervanzoest » 25-09-2010 20:06

hee allemaal,

heeft iemand een tip over hoe ik bij de zekeringen kan?
ik breek mn nek zowat daar onder dat stuur en krijg zelfs dan niks los! lijkt me dat het wel wat handiger kan.

Wouter van Zoest

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Dezelfde ervaring

Bericht door harryroor » 26-09-2010 14:12

Ja Wouter, ook ik heb diezelfde ervaring. Of het handiger kan weet ik niet maar de keren dat ik er bij moest waren niet bepaald een feest. Voor een beetje slangenmens gaat het redelijk. Ben met jou nieuwsgierig of iemand een tip in deze heeft.
Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 28-09-2010 13:01

en toch moet het te doen zijn, wouter. ik heb zelf een sloop-coupé uit elkaar getrokken enige jaren terug en ik kon er redelijk bij. inderdaad zit die zekeringenkast niet op de beste plaats, onder de dash ergens schuin boven de transmissietunnel. het hielp bij mij wel enigszins dat ik de console er al uit gehaald had en de voorstoelen plus tapijt, zodat ik er daarom wat makkelijker bij kon. als je zekeringen gaat vervangen, zorg er dan wel voor dat je eerst het probleem van enig niet werkend onderdeel hebt opgelost, alvorens je een nieuwe zekering erin zet, anders ploft hij er meteen weer uit.

die voorstoelen heb je trouwens binnen no time uit de wagen gesleuteld, en weer teruggezet, dus als dat al de zaak vereenvoudigd, dan zou ik dat maar even doen.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Toch lastig

Bericht door harryroor » 03-10-2010 21:39

Je antwoord geeft al aan dat het weinig eenvoudig lijkt. Ik ken niet veel auto's waarbij het mogelijk raadzaam is de stoelen te demonteren alvorens een zekering te wisselen. Als dat zo zou zijn is het ontwerp meer dan problematisch. Ik ben duidelijk slanker dan gemiddeld Nederland en kan er daarom nog enigszins bij. Is er ook een "gouden tip" die echt tot eenvoud bijdraagt? Ik weet dat een 1963 Corvette geen ruimte heeft tussen bougies en binnenspatbord. De oplossing die de fabrikant aandroeg was een gemakkelijk te demonteren binnenscherm. Dit gaat met klipjes zonder extra gereedschapgebruik. Is er voor ons raspaardje niet een bepaalde "truc" om de zekeringen te kunnen wisselen?
Afbeelding

woutervanzoest
Berichten: 85
Lid geworden op: 23-08-2010 22:20

Bericht door woutervanzoest » 04-03-2011 16:12

de manier om goed bij de zekeringkast te kunnen!

haal aan de achterkant van de zekeringskast de moer los.
maak de grote stekker los.
druk de groene pinnetjes in en duw de zekeringkast wat naar binnen.
maak aan de binnenkant het gaspedaal los en hang hem wat opzij.
maak kabel klemmetjes los en de zekeringkast netjes naar beneden. :)

Hopelijk werkt het voor jullie ook!
Bij mij werkte het wel ideaal, maar bleken alle zekeringen nog goed :P dus al het werk voor niets:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 06-03-2011 18:55

haha, zal je net zien...

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie