zekeringen
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
zekeringen
hee allemaal,
heeft iemand een tip over hoe ik bij de zekeringen kan?
ik breek mn nek zowat daar onder dat stuur en krijg zelfs dan niks los! lijkt me dat het wel wat handiger kan.
Wouter van Zoest
heeft iemand een tip over hoe ik bij de zekeringen kan?
ik breek mn nek zowat daar onder dat stuur en krijg zelfs dan niks los! lijkt me dat het wel wat handiger kan.
Wouter van Zoest
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
en toch moet het te doen zijn, wouter. ik heb zelf een sloop-coupé uit elkaar getrokken enige jaren terug en ik kon er redelijk bij. inderdaad zit die zekeringenkast niet op de beste plaats, onder de dash ergens schuin boven de transmissietunnel. het hielp bij mij wel enigszins dat ik de console er al uit gehaald had en de voorstoelen plus tapijt, zodat ik er daarom wat makkelijker bij kon. als je zekeringen gaat vervangen, zorg er dan wel voor dat je eerst het probleem van enig niet werkend onderdeel hebt opgelost, alvorens je een nieuwe zekering erin zet, anders ploft hij er meteen weer uit.
die voorstoelen heb je trouwens binnen no time uit de wagen gesleuteld, en weer teruggezet, dus als dat al de zaak vereenvoudigd, dan zou ik dat maar even doen.
harry
die voorstoelen heb je trouwens binnen no time uit de wagen gesleuteld, en weer teruggezet, dus als dat al de zaak vereenvoudigd, dan zou ik dat maar even doen.
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 19-01-2009 21:51
Toch lastig
Je antwoord geeft al aan dat het weinig eenvoudig lijkt. Ik ken niet veel auto's waarbij het mogelijk raadzaam is de stoelen te demonteren alvorens een zekering te wisselen. Als dat zo zou zijn is het ontwerp meer dan problematisch. Ik ben duidelijk slanker dan gemiddeld Nederland en kan er daarom nog enigszins bij. Is er ook een "gouden tip" die echt tot eenvoud bijdraagt? Ik weet dat een 1963 Corvette geen ruimte heeft tussen bougies en binnenspatbord. De oplossing die de fabrikant aandroeg was een gemakkelijk te demonteren binnenscherm. Dit gaat met klipjes zonder extra gereedschapgebruik. Is er voor ons raspaardje niet een bepaalde "truc" om de zekeringen te kunnen wisselen?
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
de manier om goed bij de zekeringkast te kunnen!
haal aan de achterkant van de zekeringskast de moer los.
maak de grote stekker los.
druk de groene pinnetjes in en duw de zekeringkast wat naar binnen.
maak aan de binnenkant het gaspedaal los en hang hem wat opzij.
maak kabel klemmetjes los en de zekeringkast netjes naar beneden.
Hopelijk werkt het voor jullie ook!
Bij mij werkte het wel ideaal, maar bleken alle zekeringen nog goed dus al het werk voor niets:)
haal aan de achterkant van de zekeringskast de moer los.
maak de grote stekker los.
druk de groene pinnetjes in en duw de zekeringkast wat naar binnen.
maak aan de binnenkant het gaspedaal los en hang hem wat opzij.
maak kabel klemmetjes los en de zekeringkast netjes naar beneden.
Hopelijk werkt het voor jullie ook!
Bij mij werkte het wel ideaal, maar bleken alle zekeringen nog goed dus al het werk voor niets:)
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45