Welke accu?

Heb jij tips waar jij andere Mustang II-rijders mee kan helpen? Plaats ze dan hier, want dat is in ons wereldje hard nodig!
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Welke accu?

Bericht door harryroor » 18-09-2013 22:00

Door de jaren heen heb ik zo'n 5 a 6 keer een nieuwe accu voor de Mustang gekocht. Elke keer was het dezelfde maat als die er al in zat. Aangezien ik de auto in 1986 heb gekocht zat er toen al niet meer de accu in die af fabriek was geleverd. Ik ben er vanuit gegaan dat de accu die er toen in zat mogelijk gelijk was aan de originele.
Elke keer als ik een accu koop vraag ik me af wat er echt in zat. Navragen aan kenners levert een algemeen en vooral vaag antwoord. Iets over amperes, iets over mogelijke merken maar niet een duidelijk antwoord.
Mijn nieuwsgierigheid was de drijfveer om net zolang op het internet te zoeken totdat ik iets concreets had. Uiteindelijk denk ik te weten wat er echt in zat. Volgens amerikaanse bronnen betreft het de BXL-56-A. Dit is een Motorcraft accu die een wat hoog model heeft. Het lijkt op de maten zoals ook in de jaren 70 in Japanse auto's zat. Het blijkt wel dat ik altijd en juist model met de juiste maat heb gehad. Als voorbeeld een foto. Misschien een bruikbare tip voor ieder die alles weer zo dicht mogelijk bij origineel wil hebben.

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 18-09-2013 22:11

dank je, Harry, dat is waardevolle informatie. hopelijk is zo'n ding ooit nog ergens te krijgen. nu hangt er in het vooronder een Jappen-accu.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie