De radiateur is bijna klaar voor zwarte lak. eergisteren en gister ben ik bij elkaar twee uurtjes bezig geweest de verbogen lamellen weer recht te buigen, waarbij de lamellen aan de voorkant nog het beste in vorm te krijgen waren. de lamellen aan de motorzijde waren een stuk lastiger, maar het is toch gelukt. De radiateur ziet er ineens stukken beter uit! en je kunt er nu beter doorheen kijken, voor zover dat kan.
Sommige lamellen bleken niet meer strak te krijgen en dat laten we dan maar zo. Een handige tip: gebruik een zakmes voor het werk en ga voorzichtig te werk. Er kan altijd een lamel breken. Om ze goed recht te krijgen duw je de punt van een lamel (A-vorm) naar boven. Je zet de mespunt dus in de top van de A-vorm en duwt hem naar boven. De twee poten komen dan weer strak te staan. Indien nodig duw je de punt tussen de poten naar beneden voor een goed resultaat. Wanneer de poten gedraaid zijn, duw je ze met het mesje weer recht en duw je de punt naar boven. Job done. Bij de mijne waren er best nog wat lamellen verbogen, vandaar dat ik er zo lang over deed. Oh ja, wanneer allen recht zijn gebogen, leg je de radiateur op zijn platte kant en spoel je de radiateur nog eens goed uit, zodat het meeste vuil er tussenuit valt. Gebruik warm tot heet water. Succes.
Harry
lamellen
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
lamellen
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
het is een uurtje leuk werken aan zo'n radiateur. helaas zal ik wachten met de herplaatsing van de auto, omdat de lippen waarmee de zijkanten vast gesoldeerd zijn aan de koperen bovenkant los zijn gegaan. dat moet door een professional opgelost worden, maar dan kan ik net zo goed meteen een recore laten doen. daar hebben we de poen niet voor, dus in de tussentijd een andere '78 radiateur gebruiken in plaats van die van de '76-er Ghia.
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Mijn radiator is ook lek bovenaan, nu ging ik hem laten hersolderen en spoelen maar de kans is groot dat dit nog meer lekken geeft.
Daarom besloten om als de tijd rijp is een nieuw koelblok te voorzien in mijn radiator en daarop de oorspronkelijke kader te laten solderen. Gisteren een mooie offerte binnen gekregen en die had het ruim geschat over een 100-200 euro met garantie.
Daarom besloten om als de tijd rijp is een nieuw koelblok te voorzien in mijn radiator en daarop de oorspronkelijke kader te laten solderen. Gisteren een mooie offerte binnen gekregen en die had het ruim geschat over een 100-200 euro met garantie.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45