Stap 1

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Stap 1

Bericht door wim1987 » 21-03-2017 21:35

Al jaren hoor ik met de apk keuring dat mijn voorste deel van me uitlaat heel slecht was .
Maar nieuw is er niks meer leverbaar voor de mustang II .
Dus wou ik gewoon een stuk nieuw staal laten buigen , maar gezien de prijs en de tijdsduur viel dat af .
Maar na wat zoeken op internet kwam ik bij EPS uit dit bedrijf is gespecializeerd in het buigen van custom uitlaten .
Mijn keuze viel eigelijk op een dubbel systeem , maar gezien de ruimte was dit niet haalbaar .
Dus kwam er een enkel systeem onder volledig naar mijn wensen , zo werd ik ook geholpen bij het kiezen van het geluid .
Dit door verschillende dempers te plaatsen tot het geluid naar wens was .

Het leuke was dat de monteur zelf als eerste auto een 1974 Mustang II ghia v6 had gehad!
Ook het anthousiasme over me auto hoe een bijzonder verschijning het is en over hun werk .
Zo ging ik s'morgens om 8 uur de brug op en om 14.30 was ik klaar en ging ik voor een proefrit en het geluid was prezies wat ik wou gewoon perfect !!!!

Dit was voor mij Stap 1 voor de toekomst om iets meer power uit mijn oh zo mooie v6je te halen en gezien de manier van ademen wat hij nu doet is hij in ieder geval van ze astma af !!

Ze hadden al mallen gemaakt voor een orgineel systeem voor een v6 handbak , maar hadden deze nog niet voor een automaat deze zijn gemaakt onder mijn auto .

Dus mocht iemand een mooi standaard rvs systeem willen hebben bij EPS kun je ze zo bestellen en zou je hem zelf kunnen plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil EPS echt bedanken voor de service ben er helemaal blij mee !!!

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Dicht bij

Bericht door harryroor » 21-03-2017 22:22

Bijzonder te lezen dat je bij EPS bent geweest. In de eerste plaats omdat het nog geen 10 kilometer van ons huis is. Als ik het had geweten, had ik je zeker uitgenodigd. Was leuk voor de foto geweest om onze auto's bij elkaar te zetten. Daarnaast kan ik melden dat onze Mustang ook een rvs uitlaat heeft van EPS. Deze zit er inmiddels ongeveer 25 jaar onder. In het forum heb ik daar al eens over geschreven. Na jaarlijks een nieuwe uitlaat heb ik na 5 keer gekozen voor een roestvrij stalen uitlaat. 30 jaar garantie (nog een paar jaar) of 1 miljoen kilometers (zijn we op 3/4 deel). De toenmalige eigenaar en oprichter Gerard Ellen, heeft de zaak verkocht en woont al jaren in Australië. Hij handelt in vastgoed. De monteur die vol passie over zijn eerste Mustang sprak is hoogst waarschijnlijk Jan Kamminga. Die mustang van Jan staat in onderdelen bij de garagehouder in Veendam. Ik heb ook daar een stukje over geschreven in het forum met de titel ' zoveel te ontdekken' .
Wim, mocht je nog eens naar Nieuwe Compagnie gaan bij EPS, laat het weten en je bent van harte welkom. Kunnen we een mini meeting houden.

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 25-03-2017 21:23

Heey Harry ,

Was inderdaad Jan .
En de rede waarom ik zo'n eind van huis ging voor deze uitlaat was gewoon heel simpel , deze service had ik elders niet gekregen met al die kennis in huis.
Ik keek bij hun op youtube en internet en als je ziet wat daar gedaan word kun je alleen maar daar heen willen .

6 mei zit ik weer bij EPS met een vriend van me voor ze oldsmobile delta 88 .
16 july zit ik waarschijnlijk in drachten voor all american cars .

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Van harte

Bericht door harryroor » 25-03-2017 22:20

Wim, als jullie tijd en zin hebben langs te komen zijn jullie van harte welkom. Ik verwacht die dag geen plichten te hebben. Mogelijk kom ik naar EPS. Dat is voor mij al weer heel wat jaren geleden. Ik ben het met je eens dat het bedrijf veel ervaring heeft en goede service levert. De historie lag andere. De oprichter Gerard was landbouwer en is eind jaren 70 begonnen met een sloperij voor Amerikaanse auto's. Na vele jaren en diverse verbouwingen, is men begonnen met v8 en V6 motoren. Nieuw of gereviseerd. Ook is de toenmalige eigenaar en oprichter via Amerika op het idee gekomen zelf uitlaten te buigen en monteren. De sloop en verkoop van auto's werd steeds minder belangrijk. O.a. Milieuwetgeving heeft daar een belangrijke rol in gespeeld.
Zo'n 10 jaar gelden heeft de oprichter de zaak verkocht. De bedoeling was om met vrouw Lucy en 5 kinderen naar Australie te emigreren. In de voorbereiding heeft z'n vrouw zicht bedacht. Hij is met de 5 kinderen naar Australie gegaan en zij is uiteindelijk met de nieuwe eigenaar van de zaak gaan samenleven. Of ze nog steeds bemoeienissen met de zaak heeft weet ik niet.
Wim, als je net zoveel plezier van jouw uitlaat zal hebben als ik van die van mij heb gehad, zit het wel goed. Morgen, 26 maart, heb ik de Mustang precies 31 jaar. Daarvan zijn zeker 25 jaar met de roestvrij stalen uitlaat. Een ook vandaag deed de uitlaat het zoals het hoort.
Of we elkaar 6 mei kunnen treffen zullen we zien. Je bent zoals eerder genoemd in elk geval van harte welkom in Veendam.

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Even dag zeggen.

Bericht door harryroor » 06-05-2017 19:53

Vandaag heb ik de Mustang richting Kiel Windeweer gereden. Het leuke was dat Wim en ik elkaar nooit hebben gezien maar dat de ontmoeting bijna als vanzelf ging. Natuurlijk was ik herkenbaar doordat ik de Mustang bij me had. We hebben kennis gemaakt en uiteraard over auto's gesproken. De kamaraad van Wim had een prachtige Oldsmobile Delta 88 bij zich die voorzien werd van een rvs uitlaat.
Opmerkelijk was wel dat ik de Mustang naast de Monte Carlo van de monteur Jan Kamminga parkeren kon. Dit was opmerkelijk omdat deze twee auto's jaren geleden ook regelmatig samen stonden. Zowel Jan als ik hebben de auto's in 1986 gekocht en beide auto's zijn groen.
Wim, ik vond het erg leuk je te hebben ontmoet en nu bij je mooie blauwe Mustang ook een gezicht te hebben.

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 12-05-2017 18:46

hey wat leuk zeg ! heb je geen fotootjes genomen van het duo ? :D

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 13-05-2017 17:11

Heey Harry het was leuk je effe gesproken en wat ziet je auto er nog mooi uit na 750.000 km !!

Kurt ik was met de oldsmobile had me mustang thuis gelaten .
Afbeelding

Afbeelding

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 14-05-2017 20:15

wauw, ziet er ook een leuke wagen uit !

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Een leuke kans

Bericht door harryroor » 14-05-2017 20:50

Wim, ook ik vond het leuk je even in 'real time' te hebben gesproken. Is de zaterdag een beetje zo gegaan als aangekondigd door Jan; rond 16.00 uur klaar en dan op weg naar huis? Nu maar hopen dat de uitlaat 30 jaar of 1.000.000 kilometers plezier geeft. Dat zijn volgens mij de garantiebepalingen (althans dat waren ze wel).

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 23-05-2017 10:14

Ja harry als is gegaan volgens plan en kwa garantie is het nu zolang je de auto heb .
Een week later stond er weer een kennis van me bij jan op de brug voor een mooi dubbel systeem.

Misschien in de toekomst nog eens in die buurt toeren , het is voor mij toch nog echt een onbekent gebied.

Plaats reactie