Tijd voor wat anders

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Tijd voor wat anders

Bericht door wim1987 » 02-05-2016 22:14

Ik zit al jaren te dubben wat ik nu moet kwa velgen . Al voor het ongeluk was ik bezig met andere wielen , maar met onze steek 4x108 en een et 0 is het niet makkelijk om wat passents te vinden .

Ik wou iets wat ik nog weinig gezien had en toch tijds correct . Toen kwam ik tot de optie american racing ansen sprint , deze velgen lijken heel veel op de wolfrace velgen , maar dan 2 inch groter .

Afbeelding

Ik opzoek naar een goede deal , want dit moest het worden . Tot me vader me er op wees dat er op tweedehands.be een setje american racing outlaw 1 te koop stonden en ja als we het dan over tijds correct hebben dan is dit HET toch wel ! Ford en monroe monteerde dit ooit onder hun project THE MONROEHANDLER .

Afbeelding

Dus na wat heen en weer mailen ben ik in de auto gestapt en naar sint nikolaas in belgie . Daar kwam ik bij iemand die ook duidelijk de liefde voor de mustang heeft , er stond een mustang foxbody in de hoek dit was zijn rijdende project om mee te driften en in de hoek stond een gestript tweetje voorzien van een volledig aangepaste ophanging en kwa werk wat er in zat een beren klus . Na wat gepraat te hebben heb ik de velgen meegenomen , want wat ik voor deze velgen moest betalen en voor me nieuwe banden was ik minder kwijt dan voor een nieuwe set ansen sprint velgen en nog veel unieker !

Deze set is echt helemaal super , maar ook moest er hier wat aan gedaan worden , zo verdiende ze een goede poets beurt en waren de naafdoppen niet meer bruikbaar . Dus na dat de banden waren verwijderd kon ik lekker polijsten en dat deed ze goed .

Afbeelding

Nu was er allen nog de puzzel om een paar mooie passende naafdoppen te maken . Dus ging ik op zoek naar iets bruikbaars . Na wat puzzellen zag ik bij ikea op de website een tandenborstelbeker van rvs in ongeveer de juiste diameter . Ik heb deze ingekort en de bodem welke van kunstof is hoogglans zwart gespoten . Ook kwam ik op marktplaats iemand tegen die mustang naafstickers aanbood , dus deze kwamen er mooi op als versiering . Om ze te bevestigen heb ik ze door het naafgat heen gedrukt en aan de achterzijden iets om geklopt zodat ze er niet uit kunnen vallen .

Afbeelding

Het mooiste aan deze set is dat de voor velgen 6 j breed zijn en achter 8,5 j breed zijn dit staat extra breed . Wat vaak het geval bij zulke brede velgen is dat bij het balanceren er een hoop lood op moet en dat was nu niet nodig 30 gram ging er op en dat is erg weinig zo mooi recht zijn ze ongebalanceerd onder de auto trilde ze ook helemaal niet ! Nu zijn ze voor voorzien van 195/50/r15 en achter 225/60/r15 . Hierdoor komt hij iets voor over te staan wat hem wat meer spierballen geeft , ook scheelt het enorm aantal toeren op de snelweg , dus ook weer wat beter voor me rekening .

Maar oordeel zelf ik ben er in ieder geval super blij mee !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu van het weekend me nieuwe achter veren er onder en we are ready to roll !

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Veel werk...

Bericht door harryroor » 03-05-2016 22:18

Leuk dat je deze keuze en de weg er naar toe met ons deelt. Ik kan niet anders zeggen als je heb er wel werk aan besteed. Hou wel rekening met de snelheid die je rijdt en de snelheid die de snelheidsmeter aangeeft. De afwijking door de andere maat banden is best wel merkbaar. Voorbanden -4,51% en achterbanden 7,93%.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 24-05-2016 20:46

Wim, had jij nog die V8-radiateur liggen? ik vergeet het ding telkens. de motor is nu gereviseerd en gespoten, maar de SG-radiateur moet terug naar de SG en er moet een nieuwe '78-er in de T-5 komen.

Leuke velgen btw! inderdaad weer eens wat anders.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 30-05-2016 20:41

He harry zag hem vorige week nog ligge dus als je wil neem ik hem van het weekend mee naar snc of mv

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 31-05-2016 17:31

neem hem dan maar mee naar Mustang Valley. want ik denk dat de SNC er niet inzit deze maand. alvast dank! trouwens wat moest hij ook weer kosten? tis alweer een tijdje terug dat we het erover hadden. en het was toch een V8-radiateur he?

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie