Even opfrissen

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Even opfrissen

Bericht door wim1987 » 16-04-2016 19:59

Tijdens het opknappen van me auto na het ongeluk in 2012 had ik geen aandacht geschonken aan me motor ruimte.
Dus vond ik dat het van de winter hoog tijd werd dat dat veranderde.
Ik had alles verwijderd op me motor en me hoofdremcilinder na .
Alle onnodige gaten heb ik dicht gekit , zo lijkt het netter en maakt het een stuk makkelijker schoon.
Na eerst de hele ruimte geschuurd en in de primer gezet .
Na een laag of 4 van me blauwe kleur en een laag of 5 blanke lak was ik te vrede met het resultaat.
Alle verwijderde onderdelen werden ook 1 voor 1 geschuurd ,geprimerd en in de juiste kleur gezet .


Ook had ik een leuk nieuw luchtfilter gekocht .
Al werd in de advertentie al vermeld dat hij alleen geschikt was voor de v8 dacht ik dat hij bij mij ook wel zou passen , ik had er al een v8 luchtfilter opzitten .
Maar toch kwam ik tot de ontdenking dat dat ding nooit ging passen , maar na wat aanpassen is het toch gelukt en is het weer wat apparter op geworden .

Ik vind het weer lekker opgefrist en vond weer een leuk klusje om te doen .

Eerst een foto van vooraf
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Veel werk maar...

Bericht door harryroor » 17-04-2016 08:10

Klussen zoals deze zijn vaak arbeidsintensief. Een winter is dan kort genoeg. Wel is het eindresultaat meer dan de moeite waard. Je hebt eer van je werk. Vooral ook omdat je het grondig hebt gedaan. De ruimte onder de kap is vaak een wat minder verzorgd plekje en een wat onderschoven kindje. Mooi dat je er op deze manier veel aandacht aan hebt besteed zodat je auto in het geheel een prachtig exemplaar is. Veel rij en kijk plezier deze zomer.

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 02-05-2016 21:13

Ik doe wel eens mee aan jurings wedstrijden en dat is het belangrijk dat alles netjes is , het is dan ook leuk als andere liever hun motorkap niet open doen , omdat hun er nog geen tot weinig aandacht aan besteed hebben . Al vind ik het gewoon gaaf als het onder de motorkap het er verzorgd uit ziet . Ook wil ik dat alles bij elkaar past en aangezien ik ook van wat speciaals hou vind ik het leuk om het allemaal wat anders als anders te hebben

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Jury zaken

Bericht door harryroor » 03-05-2016 16:35

In het verleden is onze Mustang zo af en toe beoordeeld voor een show. Bij een van die keren keek de jury vooral naar de onderkant van de auto en de binnenkant van de spatborden. Zoals de jury aangaf is dat de plek waar de echte liefhebber wel de tijd voor neemt om schoon te maken maar de doorsnee autobezitter niet.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 24-05-2016 20:50

gaaf klusje hoor. dat ziet er weer mooi uit. zelf laat ik mijn motorruimte nog even zoals ze is, hoewel het blok eruit is. af-fabriek is ze slecht gespoten meer naar onderen toe. da's origineel. daarom heb ik er wat moeite mee alles goudbruin te spuiten zoals het eigenlijk had gemoeten. we zien wel als de hele auto eens gespoten moet worden.

bij de jouwe straalt dat mooie blauw-metallic gewoon. prachtig.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie