Forza's Mustang 1975 Fastback

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 30-03-2014 20:48

en zo hoort het! met de paplepel ingieten die hap!

Mustang II power!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 03-04-2014 09:49

Hij staat sinds gisteren terug op zijn voorste wielen.
De rechterkant van de voorophanging is dus ook gestoken.
Was al even geleden dat we hem zo gezien hadden.
Niet letten op de interim wielen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Een stap vooruit.

Bericht door harryroor » 03-04-2014 20:00

Mooi te zien dat je vooruitgang boekt. Nog een lange weg te gaan maar ik vind het erg leuk dat je de vorderingen met ons deelt. Het ziet erg goed uit.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 04-04-2014 12:35

mooie vorderingen. is dat industriele zwarte lak die je gebruikte voor de ophangingen?

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 07-06-2014 22:49

De lak die gebruikt is voor de ophanging is de RX 10 uit de RX lijn.
Dat is de gewone basislak in hun productie.








Ik had 2 quarter panels laten afkomen met de vorige zending uit de USA.
De eerste zijde die er aan moest geloven was de linkerkant.
Deze zijde had de vorige eigenaar als eens opgelapt met een quarter panel van een ander model, daarom zat ik bij het strippen plots met 2 tankgaten.
De pasvorm van repo stukken is meestal niet wat het moet zijn, ook bij deze heb ik rondom moeten slijpen omdat deze te groot zijn.
Maar goed de plooien zitten op de juiste plaats, de rest is bijzaak.

Aftekenen:

Afbeelding


Junk:

Afbeelding

Hier zit wat werk achter:

Afbeelding

Afbeelding

De uitsparing van de tankbuis was door de jaren serieus aangetast daarom een nieuw stuk ingelast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw paneel, juist nog las afwerken en terug epoxy primer:

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 08-06-2014 20:33

blijft een akelig gezicht, zo'n Twee met een uitgezaagd stuk plaatwerk. gelukkig zit de nieuwe fender op zijn plek en kom je al een aardig stuk in de goerde richting. wat een roestgat zeg bij die tank filler tube!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Moedig

Bericht door harryroor » 08-06-2014 22:29

Ondanks de grootte van de klus boek je toch vorderingen. Ik bewonder je vakmanschap en je doorzettingsvermogen. Mooi te zien hoe je iedere keer weer een stukje verder komt. Fijn dat je het met ons via dit forum deelt. Ik hoop het eindresultaat op dit forum te mogen zien en wens je daar het beste resultaat bij.

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 18-11-2014 14:48

Al even geleden dat ik iets gepost heb.
Ik heb wat minder tijd maar we zien het nog altijd zitten .

Moet een van de leukste dingen zijn om te doen:
Dozen van langverwachte levering open maken.

Afbeelding

Dan heb ik eigenlijk zeer lang gewerkt aan de deur van de bestuurderszijde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze was geheel rot, maar omdat de stukken van dit model schaars zijn en belachelijk duur, heb ik er wat werkuren ingestoken.

Scharnieren ook gereviseerd met nieuwe Pins and bushings:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk in de Epoxy primer gezet en gemonteerd:
"De ruwbouw" aan de linkerzijde is klaar, gelukkig is de andere kant maar de helft zoveel werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Beetje bij beetje

Bericht door harryroor » 19-11-2014 22:37

In de eerste plaats leuk dat je weer vorderingen op het forum plaatst. Op deze manier kunnen we meegenieten. In de tweede plaats compliment voor het werk wat je doet. De foto's laten zien dat je van een heel slecht stukje Mustang weer iets moois maakt. Beetje bij beetje wordt het weer een complete auto die er straks geweldig uitziet. Nog een lange weg te gaan mogelijk, maar de stip aan de horizon is de moeite waard. Succes en bedankt voor het delen.
Afbeelding

Forza
Berichten: 109
Lid geworden op: 15-05-2013 17:26

Bericht door Forza » 24-11-2014 21:23

Graag gedaan Harry!


Had graag dit jaar de rechter zijkant ook gedaan.
Heeft vrijwel dezelfde staat als de linkerkant, juist de wielkas zelf is iets beter.

Afbeelding

Afbeelding

Het zoveelste schijfje op de slijpschijf gestoken en erin gevlogen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het waren toch artiesten ze :

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk ik zei is de wielkas iets beter, juist hier en daar een stukje:

Afbeelding

Vandaag vooral bezig geweest met de nieuwe skin te passen zodat ik volgende keer wielkas en achtervleugel kan aflassen.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie