Forza's Mustang 1975 Fastback
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
hoe je het toch weer allemaal voor elkaar krijgt, hè. wat een werk en moeite moet je toch doen om het terug voor elkaar te krijgen. wederom gaat mijn petje voor je af! dank voor het delen en keep 'm posted (de foto's dus).
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
Oh, wat mooi gedaan!!!
Dat ziet er werkelijk fantastisch uit. Alsof ze nieuw is. Wauw, die achterschermen passen echt goed zo te zien. Good job, man! Ik ben wel een beetje jaloers op jullie kunnen. Dit wordt een showpaardje en een prijswinnaar,
Harry
Dat ziet er werkelijk fantastisch uit. Alsof ze nieuw is. Wauw, die achterschermen passen echt goed zo te zien. Good job, man! Ik ben wel een beetje jaloers op jullie kunnen. Dit wordt een showpaardje en een prijswinnaar,
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Het is idd dikke fun.
Tis wel een hele onderneming zo een complete resto maar stap per stap komen we er wel.
Ben het differentieel aan het reviseren en had olie nodig, daarom meteen maar alle oliën en vloeistoffen besteld.
Heb mails gestuurd naar verschillende leveranciers en ik vond Kroon oil er op alle vlakken het beste uitkomen.
Omdat het originele stuur maar gewoontjes is heb ik een after market stuur laten overkomen van de USA:
Het is moeilijk weer te geven op foto zal het eens op de wagen moeten plaatsen.
Tis wel een hele onderneming zo een complete resto maar stap per stap komen we er wel.
Ben het differentieel aan het reviseren en had olie nodig, daarom meteen maar alle oliën en vloeistoffen besteld.
Heb mails gestuurd naar verschillende leveranciers en ik vond Kroon oil er op alle vlakken het beste uitkomen.
Omdat het originele stuur maar gewoontjes is heb ik een after market stuur laten overkomen van de USA:
Het is moeilijk weer te geven op foto zal het eens op de wagen moeten plaatsen.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Vandaag een "binnenwerkje" gedaan.
Dit omdat het verre van ideaal weer is om de body te bewerken, ben ik van plan om wat "kleine opknapwerkjes" te doen.
De remklauwen:
De ouderdom laat vaak sporen na en had het bij deze ook niet vergeten
Gezandstraald en uit elkaar genomen moet ik zeggen dat de binnenkant nog gespaard gebleven is.
Geen enkel vlekje roest op de piston te zien, de rubbers deden hun werk nog.
Verder opgekuist en klaar om te spuiten.
Klaar voor assemblage met nieuwe onderdelen:
- Dichtingen
- Piston
- Ontluchtingsnippel
Dit omdat het verre van ideaal weer is om de body te bewerken, ben ik van plan om wat "kleine opknapwerkjes" te doen.
De remklauwen:
De ouderdom laat vaak sporen na en had het bij deze ook niet vergeten
Gezandstraald en uit elkaar genomen moet ik zeggen dat de binnenkant nog gespaard gebleven is.
Geen enkel vlekje roest op de piston te zien, de rubbers deden hun werk nog.
Verder opgekuist en klaar om te spuiten.
Klaar voor assemblage met nieuwe onderdelen:
- Dichtingen
- Piston
- Ontluchtingsnippel
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
kijk, dat is belangrijk werk om te laten zien aan ons II-rijders. dat zal in ons wereldje niet vaak gebeuren door eigenaren zelf, omdat zoiets meestal wordt uit besteedt. Fijn dat je de revisie zelf uitvoert en het ons laat zien. daar leren we zeker allemaal wat van! wederom de complimenten voor je vakwerk! love it!
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Mijn schoonbroer had wat onderdelen voor zijn bobber om te chromeren.
Hij vroeg aan mij of ik direct iets had om mee in bad te doen.
Een mens heeft altijd wat al was het om het even in de kast te zetten:
Verder heb ik ook nog de brake booster en master cylinder onder handen genomen.
Deze waren uiterlijk in zeer slechte staat:
De brake booster ga ik opknappen maar voor de brake cylinder heb ik al een nieuw exemplaar:
Opgekuist en gespoten ziet het er zo uit:
Hij vroeg aan mij of ik direct iets had om mee in bad te doen.
Een mens heeft altijd wat al was het om het even in de kast te zetten:
Verder heb ik ook nog de brake booster en master cylinder onder handen genomen.
Deze waren uiterlijk in zeer slechte staat:
De brake booster ga ik opknappen maar voor de brake cylinder heb ik al een nieuw exemplaar:
Opgekuist en gespoten ziet het er zo uit:
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 01-07-2012 23:03
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15-05-2013 17:26
Hey Wim, de pistons heb ik laten overkomen van de USA namelijk van Rockauto. Hier haal ik bijna alles qua techniek.
Natuurlijk als je heel de klauw kan vervangen tegen een mooie prijs moet je er natuurlijk geen tijd insteken. Alles nieuw biedt natuurlijk nog meer garantie.
We hadden vandaag nog wat uurtjes vrij dus terug een onderdeel aangepakt.
Dit keer het luchtfilterhuis
Hier en daar wat roest, gelukkig geen blutsen in dus was het wel in zeer goede staat.
Foto's
Repainted:
Natuurlijk als je heel de klauw kan vervangen tegen een mooie prijs moet je er natuurlijk geen tijd insteken. Alles nieuw biedt natuurlijk nog meer garantie.
We hadden vandaag nog wat uurtjes vrij dus terug een onderdeel aangepakt.
Dit keer het luchtfilterhuis
Hier en daar wat roest, gelukkig geen blutsen in dus was het wel in zeer goede staat.
Foto's
Repainted: