Modificatie's aan jou Mustang II

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Modificatie's aan jou Mustang II

Bericht door DennisII » 06-05-2013 10:36

Wat heb je veranderd aan je II? Wat is er niet meer orgineel of ga je just voor orginaliteit? Laat het zien.
Ik heb deze II reeds 16 jaar en in de loopder tijd is er het eea vervangen en aangepast.

Hier een lijstje van mijn aanpassingen:

Omschrijving Specs
Mustang II 00-XJ-09 1978
VIN 8F 03FI 89353
Motor Nummer C80E-6015 A
Assembled at Dearborn Michigan
Body Style 3 Door Hatchback
Factory Installed Engine 302 CI, 2V, 8 Cyl
Consecutive Number I89353
DSO 15
Body 69 F
Trim A
Transmission W
GWAR Front 2142
GWAR Rear 1969
GVWR 4095
Achteras Code: WDY-AK 8BD 2.79 8 247 A 8" >>> Nu 1:3 (39x13) Diff


Luchtfilter K&N X-stream 14"
Carburateur Holley 600 cfm 4 bbl List 1850-3 Electric Choke
Inlaat Manifold Holley - Street Dominator
Cilinderkoppen Ford GT-40 Cast F3ZE-AA
Headbolts ARP
Nokkenas Melling MTF1
Tuimelaars Competition Cams Full Roller 1052-16 Ratio: 1.6
Timing Gear True Roller Double Chain
Olie Pomp Melling M-68HV
Oliepomp screen Melling 68-S1

Bobine Accel 8140
Verdeler Accel 59206
Bougies Motocraft AGSF 32C
Harmonic Damper Powerforce 80006
Harmonic Damper Spacer Powerforce 81007 Dikte 0.950"
Dynamobeugel Ford 5.0 Model '86-'93 Modified for G1 Dynamo
Dynamo Ford G1 9" 70A Serpentine poelie
Serpentine Belt Gates 6PK1730
Waterpomp PH-577 Reverse Rotation
Flexplate Pioneer Inc. FRA-215 141 tanden
Pakkingen Fel-Pro
Cooling Fans Electric, Thermostatic Control
Versnellingsbak C4 Automatic D4DP 7006
Versnellingsbak Olie Koeler Derale 13503
Versnellingsbak Olie Drain Plug KO32

Startmotor High-Torque

Swaybar Achter Addco 7/8"

Remmen RVS omvlochten remslangen

Velgen Chrome Modulair 14" 4x108 mm (4,25") 7" Breed, ET= -10, BSM= 90mm
Banden Cooper Cobra 215-70-14

Spoilers Cobra

Uitlaat RVS by EPS
Uitlaat Headers Hedman


Afbeelding
GT-40 Koppen


Afbeelding
GT-40 koppen met roller tuimelaars


Afbeelding
Holly Street Dominator inlaat manifold en Carburateur


Afbeelding
Serpentine belt


Afbeelding
8" 3:1 differentieel


Afbeelding
Serpentine belt spanner


Afbeelding
Werkzaamheden afgelopen winter


Afbeelding
Mijn andere lopende project Honda V65 VF1100
M II '78 302 V8 Targa

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Wie volgt

Bericht door harryroor » 08-05-2013 18:36

Een leuke rubriek om massaal iets mee te kunnen en vooral doen. Hoe kort of hoelang je de auto ook in je bezit hebt, er is altijd wel iets te melden. Voor onze Mustang moet ik behoorlijk ver in het geheugen terug om na te gaan wat er zoal is gedaan. Om te beginnen heb ik de auto in topconditie gekocht en mijn best gedaan dat zo goed mogelijk te houden. Aangezien de auto toch bijna 8 jaar oud was toen de aankoop een feit werd, waren er wel een paar dingen niet helemaal zoals nieuw. Een paar extra lampen op de voorbumper was door de vorige eigenaar geplaatst. Aangezien het voor mij geen verfraaiing leek wist ik al bij de aanschaf dat de lampen er af zouden gaan. Dat is door mij ook snel gerealiseerd. Het meest lastige om weer terug te draaien was wel de later geplaatste zonnedak. Aangezien een zonnedak een groot gat veroorzaakt is even er uithalen niet eenvoudig. Eind jaren 90 moest het vinyl worden vervangen ivm droogtescheuren. Dit was een goede aanleiding om over het zonnedak na te denken. Met de nodige moeite is een origineel hemeltje gevonden. Dit gaf de mogelijkheid het dak weer aan twee kanten zichtbaar mooi dicht te krijgen. Lassen was volgens het carrosseriebedrijf geen goede keuze ivm trekken van het metaal. Verlijmen was de beste oplossing en is dan ook prima gelukt. De stoffeerder heeft het hemeltje er in gespannen en de auto voorzien van nieuw vinyl. (foto volgt)
Voor de kenners is dan meteen duidelijk dat origineel geen naden in de bekleding van het dak zitten maar doordat de vinyl lap 1.44 m breed is kan een dak alleen maar met naden worden bekleed. Ook is de structuur van het vinyl anders dan eerder. Helaas de tol die vanwege de tand des tijd moet worden betaald. Tot slot is de auto in 2001 opnieuw in de lak gekomen. Krassen door vernieling en 2 slechte plekken maakte dit tot de beste keus.
Afbeelding

Afbeelding

T.a.v. de techniek en de binnen en buitenkant lijkt de auto nog net zo als toen hij de fabriek verliet. Inmiddels wordt de auto al weer 27 jaar op orde gehouden zoals het hoort. Natuurlijk zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn regelmatig vervangen. Het verhaal "de pijp uit" in dit forum is daar een onderdeel van.

Wie volgt........

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 09-05-2013 16:12

over het vinyl gesproken: niets is minder waar. ik sprak voor de Pony Corral met de US parts-leverancier Tyra uit Bunschoten, en de eigenaar ervan wist me te vertellen dat hij een bedrijf kent dat vinyl heeft in alle soorten (wat betreft het patroon) en maten voor elke US Car die ooit van vinyl is voorzien! Dat bedrijf heeft een hele database en alles schijnt leverbaar te zijn in het juiste, correcte vinyl! Tyra moet me nog wel even vertellen om welke onderneming het hier gaat, want ik ben benieuwd. ze schijnen zelfs een vinyl dakje op maat te kunnen maken voor elke US Car, zodat je het enkel hoeft te laten aanbrengen op je dak. voor een Ghia zou het dakje neerkomen op 250 euro.

leuk topic. heb er al eens over nagedacht iets soortgelijks elders te openen.

Mijn T5 heeft enkele dingen niet meer die al 30 jaar op de auto zaten toen ik haar kocht. De 'nieuwe' (zichtbare) dingen die ik plaatste in de loop van de tien jaar dat ik haar bezit zijn deze:

2003: nieuw grillepaardje (originele paardje miste staart)
2006: compleet gerestaureerde, witte achterbumper
2006: nieuwe tank (oude zaten gaatjes in, was te vies van binnen)
2006: nieuwe achteruitkijkspiegel (oude brak van voorruit af en viel kapot op automatenpook)
2006: nieuwe banden (Toyo's 185/70 R13, voorste twee kunnen alweer naar het afvaldepot)
2010: nieuwe oranje lenslampen grille (oude lenzen helemaal dof
geworden)
2010: nieuwe voorstoelen (oude gescheurd)
2011: chromen kleppendeksels (de oude gingen onherstelbaar kapot bij verwijdering)
2011: nieuwe sunvisor, links (van de oude was staafje gebroken)
2011: nieuwe waterpomp (pijpjes van de oude waren doorgerot)
2012: nieuwe schakelaar richtingaanwijzers aan stuurkolom gezet (van de oude braken stukken plastic)

Wat nog te vervangen in de nabije toekomst?

- Een dof geworden door cart (door trim) links
- Een operaruitlijst in het interieur dat een barst heeft
- Eventueel de load adjusters voor normale schokbrekers
- Een kickpanel links bij mijn voeten, want is dof geworden.
- Een Ghia-embleem
- Twee verchroomde opera-ruit lijsten voor op de carrosserie

Alle onderdelen in Tan heb ik gelukkig liggen.

Zelf te spuiten onderdelen in de juiste kleur Tan:

Achterschermen interieur, zijn dof geworden.
Hoedenplank, is dof geworden
Metaaldelen rond hoedenplank, ook dof geworden. Heb ze ook nog goed liggen, maar wil het originele terugplaatsen na spuiten

Terugplaatsing volgende onderdelen:

- Een zwart-witte strip in de achterbumper. daarvoor gebruik ik de originele.
- Een nieuw vinyl dakje
- De oude kunststof insert op de rechter achterscherm molding (is er al sinds 2003 af, maar ligt thuis)
- De achterruit moldings (de bovenste, onderste en de twee verticale, zijn er al jaren af, maar liggen veilig thuis).

Uiteraard moet de hele auto ooit eens worden ontdaan van battle scars en roest waarna een goede paintjob moet volgen. Ook moet er een nieuwe tijdelijke '78-er radiator komen, aangezien de originele gerepareerd moet worden en in de tussentijd de auto de radiator van de SG heeft. beter een nieuwe plaatsen en wanneer er geld voor is de originele laten herstellen.

op eerdere foto's kun je zien dat de T5 II tegenwoordig door edge guards heeft. dat had ze eerst niet, maar vond het wel leuk die glimmertjes te plaatsen omdat dat het goudbruin breekt. ze zijn niet in de beste staat, maar het staat goed!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie