door edge guards voor de Ford T5 II

Hier toon je je project waar jij lekker aan knutselt
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

door edge guards voor de Ford T5 II

Bericht door SilverGhia » 12-04-2012 16:34

zo, net even de T5 II wat opgesmukt. het autootje is goudbruin, maar meer bruin dan goud, want Chamois wordt wat donkerder na verloop van jaren. de auto hoort lichter van kleur te zijn, dus meer met een goudtint. omdat je nu één grote bruine vlek ziet, dacht ik: daar ga ik wat aan doen.

normaliter hou ik van origineel en komen bepaalde dingen niet op de wagen. zijn ze echter tijdscorrect of een correcte optie, dan wil ik er nog wel eens anders over denken. En dan moet de additionele waarde van extra's ook nog eens een verbetering zijn. bij mij komen er zowiezo geen worm en rondsel-besturing op, geen rally-pac en ook geen trommels voor. laat staan elektronische rommel als een 250-kleuren dashboardverlichting, LED-lampen, I-pod-aansluitingen, een moderne radio of meer van dat soort grappen.

ik had een optische verbetering voor ogen. van een sloper had ik nog gebruikte door edge guards liggen, met hier en daar butsjes en krassen, maar over het algemeen nog vrij netjes. die heb ik net op de portieren geklikt. de een ging wat moeilijker dan de andere, maar het is de kunst niet te forceren. die dingen zijn namelijk van flinterdun aluminium! een buiging zit er zo in! resultaat: het ziet er allemaal een stukje beter uit. de verticale glimmertjes staan de Ford T5 II ontzettend goed. ik ga ze ook nog op de SG plaatsen, want ik heb nog een paar liggen, al is die slechter qua algemene staat. ik denk dat het heel mooi zal staan bij de zilveren jas van de SG en diens gepolijst aluminium rocker panel moldings. wordt dus vanzelf vervolgd!

ik ben tevreden met deze zeldzame optie en ik dank de nogal wrakkige donor car voor de levering van de door edge guards! heb geen foto's van beide camera's zijn kaduuk.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Wordt verwacht

Bericht door harryroor » 12-04-2012 17:42

Dank voor het delen van deze verandering aan je auto. Ik ga er wel vanuit dat zodra je camera weer te gebruiken is, wij visueel worden gevoed met een optische aanvulling.

Nb in het verleden had onze Mustang ook de strippen aan de deurrand. Uiteindelijk slijten ze op de punt in het midden door. Als het mooie er af is, wordt het tijd ze te verwijderen. Een kunststof variant is mogelijk maar daar hebben we niet voor gekozen.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 13-04-2012 16:58

foto's komen er eens zeker. voordeel is dat de beschadigingen (oppervlakteroest onder weggesprongen verf) aan de deurranden worden nu gecamoufleerd. ze zouden die door edge guards moeten reproduceren, want mijns inziens staat het heel mooi, maar zijn ze erg gevoleig voor beschadigingen. het is namelijk licht aluminium van een paar gram en als je er al tegen blaast trekken ze krom bij wijze van spreken.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Nog steeds

Bericht door harryroor » 14-06-2012 08:30

In het vorig antwoord beschreef ik de staat van de chroomrandjes. Echter kwam ik er achter dat het verwijderen van doorgesleten strippen wel heeft plaatsgevonden maar ik had me vergist in auto. De Thunderbird van 1973 heb ik ruim 17 jaar mee gereden en daarvan waren de strippen doorgesleten op de hoekjes. Van onze MustangII zitten ze er nog op zoals nieuw geleverd. Niet helemaal in nieuwstaat meer maar meer dan acceptabel.

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 16-06-2012 14:47

die van de T5 zijn ook niet wat je noemt in excellent condition, maar het maakt de auto wel af. het past gewoon onwijs goed en het staat leuk. zal eens een keer nieuwe kopen.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie