Mijn Ford mustang II '78
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
haha, die motor maakt even veel herrie als mijn VAggies! gaaf hoor en 'keep up the good work'.
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
thx, ja vind hem ook wel een lekkere sound hebben.
Maar die motorcraft carburateur die er nu op zit is echt klein!! als ik het geld er voor heb gooi ik dat inlaat spruitstuk er op voor 3 dellorto's beetje vermogen! Een barrel per cilinder en met een doos JB weld dat spruitstuk vol kleien voor de optimale flow.(komen mijn lesjes aerodynamica nog eens van pas)
Bodywork etc. wist ik al veel van af, maar nu ik dat tunen van die motor aan het leren ben, is dat toch wel echt het mooiste om te doen aan je wagen.
Maar die motorcraft carburateur die er nu op zit is echt klein!! als ik het geld er voor heb gooi ik dat inlaat spruitstuk er op voor 3 dellorto's beetje vermogen! Een barrel per cilinder en met een doos JB weld dat spruitstuk vol kleien voor de optimale flow.(komen mijn lesjes aerodynamica nog eens van pas)
Bodywork etc. wist ik al veel van af, maar nu ik dat tunen van die motor aan het leren ben, is dat toch wel echt het mooiste om te doen aan je wagen.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
dell'orto's zijn Italiaans. daar ben ik niet zo'n voorstander van in een Amerikaanse wagen. een Holley is al een stuk beter. maar jij moet het weten.
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
Remcilinder+rem leiding gesloopt..
Begon met het bleeden waar ik het bizar kleine nippletje er binnen 0.1 seconde had afgebroken.
Vervolgens dacht ik de cilinder er even uit te halen, kwam de remleiding niet los dus ging de remleiding wel een keer of 10 rond dat word ook dus ook een nieuw koperen leidinkje maken.
Begon met het bleeden waar ik het bizar kleine nippletje er binnen 0.1 seconde had afgebroken.
Vervolgens dacht ik de cilinder er even uit te halen, kwam de remleiding niet los dus ging de remleiding wel een keer of 10 rond dat word ook dus ook een nieuw koperen leidinkje maken.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 23-08-2010 22:20
bumper gedaan met 2K lijm van bison, echt ideaal spul, werkt ook goed als filler voor de oneffenheden in de bumper, heb er ook de gaten mee gevuld moet het nog wel schuren
de 2K lijm voelt als hij uitgehard is(2dagen) nagenoeg hetzelfde aan als het rubber van de bumper, prima combi!
gelijk alle gaten ook afgesmeerd met het spul, kan er geen water meer tussen het rubber en de bumper.
wielen alleen de grootste ranzigheid verwijderd, wilde mn nieuwe boormachine ff uittesten wordt waarschijnlijk nat schuren met achtereenvolgend 400-
600-1000-2000 en een wat polijsten voordat ze er weer echt goed uit zien.
de kapjes met dat mustang logo er op krijg ik alleen niet los, rvs in alu gaat muurvast zitten, de meeste schroeven zijn al afgebroken, en uitboren gaat ook niet echt. (iemand een oplossing?) ik dacht zelf de schroeven weg te halen en de kapjes alleen vastzetten met de wielbouten.
de mal van mn spoiler komt er ook al aardig uit te zien, een fixe fout met de lossingsmiddelen heeft er voor gezorgd dat de mal dus niet lost.
lekker handig..NOT!!!
heb nu bijna de hele plug uit de mal geschuurd.
de 2K lijm voelt als hij uitgehard is(2dagen) nagenoeg hetzelfde aan als het rubber van de bumper, prima combi!
gelijk alle gaten ook afgesmeerd met het spul, kan er geen water meer tussen het rubber en de bumper.
wielen alleen de grootste ranzigheid verwijderd, wilde mn nieuwe boormachine ff uittesten wordt waarschijnlijk nat schuren met achtereenvolgend 400-
600-1000-2000 en een wat polijsten voordat ze er weer echt goed uit zien.
de kapjes met dat mustang logo er op krijg ik alleen niet los, rvs in alu gaat muurvast zitten, de meeste schroeven zijn al afgebroken, en uitboren gaat ook niet echt. (iemand een oplossing?) ik dacht zelf de schroeven weg te halen en de kapjes alleen vastzetten met de wielbouten.
de mal van mn spoiler komt er ook al aardig uit te zien, een fixe fout met de lossingsmiddelen heeft er voor gezorgd dat de mal dus niet lost.
lekker handig..NOT!!!
heb nu bijna de hele plug uit de mal geschuurd.
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
fantastisch werk weer, Wouter. ga jij die binnenkant van de bumper nog reproduceren, het staal? ik probeer een van die stalen binnenbinten uit een van mijn kunststoffen bumpers te halen. wellicht kunnen we samen eens kijken hoe we die kunnen reproduceren. en dan is er nog de buitenbint...
Harry
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978