31 jaar

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

31 jaar

Bericht door harryroor » 26-03-2017 20:01

Vanmorgen op tijd de Mustang schoon gemaakt en startklaar voor de dag gezet. Vandaag 26 maart is het precies 31 jaar geleden dat ik de auto heb gekocht. Zoals ieder weet gebruikte ik de auto vele jaren als dagelijks vervoer en later meer voor het mooie weer en zo af en toe. De afgelopen dagen al weer meer gereden als hobbymatig de bedoeling is. Wel erg leuk en vooral genieten. Door de jaren heen merk ik wel dat de auto zich steeds meer gaat gedragen als een oude auto. Ondanks het feit dat het meeste werkt zoals vanuit de fabriek is bedoeld, begint het toch allemaal wat ruimer, minder strak en dus gebruikt aan te voelen. Niet alleen negatief maar het geeft ook karakter en charme. Ik kan me gelukkig prijzen dat alle slijtage die de Mustang heeft, zelf heb veroorzaakt. Natuurlijk doet de tand des tijds ook iets. Onlangs heb ik het kunstof deel, wat voor de accubak zit met als doel koele lucht naar de accu te geleiden, naar een bedrijf gebracht die de broze kunstof van binnen uit weer opspuit en stevig maakt. Als het klaar is zal ik het resultaat in dit forum laten zien. Ik heb foto's van voor de behandeling en als het klaar is zal ik foto's maken van het eindresultaat.
Voor nu is 26 maart wat betreft de auto afgelopen en kan ik melden dat het rijden met de Mustang vandaag prima is verlopen en de auto staat nu weer schoon en veilig in de garage. Of hij de komende dagen voor het werk wordt ingezet is een reële kans gezien het weer. Voorlopig blijft de auto nog wel een poosje bij ons. Ondanks het feit dat mijn vrouw en ik zo nu en dan met de gedachte spelen om de auto te gaan verkopen.
De toekomst zal het leren.

wim1987
Berichten: 135
Lid geworden op: 01-07-2012 23:03

Bericht door wim1987 » 31-03-2017 22:27

Heey Harry ,

Dat is toch al een tijd 31 jaar .
Leuk dat je na al die tijd nog steeds plezier heb van je auto .
Dat gevoel van het afscheid nemen van je auto ken ik .
Maar wat zouden jullie dan terug nemen of zou het een einde van je hobby zijn ?

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Einde lan een nieuw begin zijn

Bericht door harryroor » 01-04-2017 20:20

Hallo Wim,

Als we zo af en toe denken aan weg doen van de Mustang, is er geen plan om daar iets anders daar voor in de plaats te nemen. Een andere auto zal niet beter zijn maar alleen anders. De belangrijkste reden om de auto weg te willen doen heeft met de zorg te maken die je altijd wel een beetje hebt. Onderhoud is normaal maar als er iets stuk gaat kan het een lastig verrhaal zijn. Daarnaast is er een ontwikkeling gaande dat de elektrische auto steeds meer terrein wint. De tijd dat benzine motoren nog zijn toegestaan dreigt te verdwijnen. Zodra de fosiele brandstofmotor niet meer op de weg mag, is de auto als vervoermiddel zijn functie en dus z'n waarde kwijt. Het wordt dan een nostalgisch object om onder dak te zetten.
Los van de toekomst is de auto ook een kostenplaatje wat al die jaren niet erg was maar we bezeffen ons ook dat we met dat geld ook andere dingen kunnen doen. Uiteindelijk hebben mijn vrouw en ik nog 3 andere auto's. Of we de Mustang weg gaan doen en of we de andere Mustang ook weg doen of juist houden is helemaal niet duidelijk. We hebben gelukkig de financiële mogelijkheden om alle opties te kunnen kiezen.

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 05-04-2017 12:13

Hoi Harry,

dat is idd een moeilijke keuze, die ik voor mezelf snel zou kunnen maken...mijn paardje zal deze stal nooit meer verlaten...of het zou door omstandigheden buiten mijn wil om zijn...en ja, het klopt dat er natuurlijk steeds weer nieuwe kosten opduiken...dat is wel een groot verschil met een nieuwe wagen, maar dat neem ik er dan toch graag bij...en ja, dat hangt natuurlijk wel van je financiele mogelijkheden af...en de vraag of je het sop de kool waard vindt natuurlijk...ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze maakt, waar je nadien geen spijt van zou hebben..

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Weinig extra kosten

Bericht door harryroor » 05-04-2017 21:15

We hebben het geluk dat de Mustang ondanks z'n leeftijd weinig kosten met zich meebrengt. In vergelijk met een jonge auto zeker niet meer. Echter zit de zorg vooral in het heel houden. De weet dat als er iets moet worden vervangen, het vaak zoeken wordt. Daar zit voornamelijk de zorg.
Daarnaast hebben we een ruime historie met de auto waardoor weg doen wel enig emotie kan worden gevoeld.
Voorlopig genieten we regelmatig van de Mustang en zal er geen enkele actie t.a.v. Te koop aanbieden worden ingezet.

Plaats reactie