Deze keer langer

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Deze keer langer

Bericht door harryroor » 09-06-2016 19:37

Een aantal jaren geleden heb ik in dit forum verslag gedaan van ons onverwacht bezoek aan Canada. Het had een trieste aanleiding. We hebben geprobeerd Mustangs van het bouwjaar 1974 tm 1978 op beeld vast te leggen. Helaas hebben we slechts 1 exemplaar gefotografeerd. Mogelijk ook nog veelzeggend op een sloperij.
Gelukkig gaan we dit jaar weer naar Canada. De aanleiding is nu leuk, nl. vakantie. Bijkomstig voordeel is de verblijfsperiode. We zullen deze zomer bijna een maand in Britsch Colombia wonen. Mogelijk voldoende tijd om die paar Mustangs die er nog zijn digitaal te vereeuwigen. Ik ben inmiddels begonnen met een eerste contact richting de Mustang club al daar. Vakantie is de korte tijd tussen regelen en herinneren. Deze keer gaan we voldoende tijd nemen om veel herinneringen over te houden. Natuurlijk zullen we verslag doen binnen dit forum.
Tot de zomer genieten we nog hier van onze ritjes met de Mustang II.

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Inmiddels terug

Bericht door harryroor » 04-09-2016 20:41

Mogelijk omdat binnen het forum niet veel meer gebeurt, heb ik wat minder de drang om uitgebreid verslag te doen van onze 4 weken in West Canada. aangezien ik heb toegezegd verslag te doen, wil ik dat ook nakomen. We hebben 4 prachtige weken gehad. Nieuwe Mustangs zijn een algemeen straatbeeld. De auto shows van oldtimers hebben een ruime vertegenwoordiging van diverse Mustangs. Ook heb ik de voorzitter van de Mustangclub van Vancouver Island thuis bezocht. Tot zo ver klinkt het allemaal veel belovend. Echter hebben we ruim 5000 kilometer landschap verkend, sloperijen gezien maar in al die weken en met al die kilometers hebben we precies 2 Mustangs II van 1977 en van 1976 gezien. Een zwarte en een blauwe. De spoeling is dus bijzonder dun. Aan onderdelen had ik weinig nodig maar een paar door lock striker bolts heb ik toch maar meegenomen. 21 canadese dollers per stuk is best wel genoeg maar ik ben blij dat ik ze heb.
Tot slot kan ik zeggen dat de brandstofprijzen in vergelijking met een paar jaar geleden op een beter niveau zijn gekomen. 108,9 cd. Dat betekent rond de 74 cent per liter met de huidige koers.
Ondanks de bijna uitgestorven Mustang II situatie blijft West Canada met de prachtige bossen, meren en Rockies een belevenis om nooit te vergeten.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 07-09-2016 21:58

heb je ook foto's van die Tweetjes, Harry

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

En nu een plaatje

Bericht door harryroor » 15-09-2016 22:02

De vakantie heeft ons uitgenodigd vele foto's te maken. Onderweg lukt dat heel vaak wel maar een enkele keer in het voorbij rijden van een oprit ben je te laat. Gelukkig kan Streetview een handje helpen. Aan de McKenzie in Victoria zagen we de blauwe Mustang. De zwarte hebben we onderweg tussen Nanaimo en Duncan gefotografeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 23-10-2016 20:46

Leuke fotootjes !

Plaats reactie