Nog zoveel te ontdekken

heb je fotos van je Tweetje? Dan kun je ze hier laten zien. Heb je een leuk verhaal over hoe jij aan je Tweetje kwam, laat het ons weten.
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Nog zoveel te ontdekken

Bericht door harryroor » 06-04-2010 21:44

Een poging om alle Mustangs van 1974 tot en met 1978 in Nederland ik kaart te krijgen is een omvangrijke klus. Het land staat met zekerheid nog vol met kostbaarheden waar de meeste mensen het bestaan niet van weten.
Op ongeveer 2 kilometer afstand van mijn huis staat al ruim 6 a 7 jaar een Mustang II van 1977. De eigenaar heeft de auto in de VS gekocht in de buurt van Los Angeles om er auto onderdelen van de sloop naar de haven mee te rijden. Het betreft een garagehouder die al vele jaren elk jaar naar de VS gaat om auto’s en onderdelen van diverse modellen te zoeken en mee te nemen. Het is dan wel een zelfstandig ondernemer maar hij gaat elk jaar met als hoofddoel spullen te halen voor zichzelf. Meestal bezoekt hij veilingen en gaat vervolgens de grote sloperijen af opzoek naar voor hem belangrijke zaken. De Mustang heeft hij gekocht voor 300 dollar en heeft er vervolgens 4 weken mee gereden. Kort voor zijn terugreis naar Nederland heeft hij geprobeerd de auto te verkopen. Echter was het hoogste bod 150 dollar. Hij heeft dit model Mustang altijd leuk gevonden en gunde eigenlijk niemand de auto voor een dergelijk laag bedrag. Z’n besluit stond vast, de auto gaat gewoon mee naar Veendam. Via Bremen is de auto bomvol vele onderdelen naar zijn bedrijf gekomen. Inmiddels is de 4 cilinder motor uit de auto gehaald en is het plan een 6 of 8 cylinder te monteren. Wanneer de auto weer geschikt is voor deelname aan het verkeer is onduidelijk. Misschien zal die dag nooit komen.

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 08-04-2010 19:06

ow, wat vet! en leuk dat hij hem meenam, zo vanuit het westen. ik begrijp de man. ik zou ook zo verliefd worden op deze Ghia. en waar vind je nog liefde voor 300 pop? en hij heeft een rekje. da's helemaal top. zoiets zou ik best willen scoren voor mijn II's maar dan zijn die niet meer origineel.

je topic heet 'Nog zoveel te ontdekken'. nou dat klopt. er is namelijk een lekkage wanneer ik tank, en dat begint me nu de keel uit te hangen en ik laat de garage er morgen eens naar kijken. toen ik ging kijken waar dat gedrup vandaan kwam, bleek mijn Ghia een 4 gallon auxiliary tank te hebben! dat waren optionele dingen en als je hem niet had, had je een doodnormale verticale vulpijp. kijk, da's pas een leuke ontdekking, maar het stoute paardebeest heeft mij nog nooit verteld dat hij dat had en mij was het nooit opgevallen. zelfs niet die paar keer dat hij op de brug stond. nu zit er een barst aan de onderkant van deze extra tank, maar het is mij niet duidelijk of dat een spleet in het metaal is of in het tectyl wat erop zit. het is in elk geval meer dan verdacht. en dan speelt een van de achterlichten weer eens op. well... we can't have that with a important meeting to come, right?

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 11-04-2010 20:50

Mooi, en kan het ook heel goed begrijpen...ik zou de mijne ook nooit kunnen wegdoen voor zo'n laag bedrag, en eigenlijk ook niet voor een hoog bedrag...die emotionele waarde is niet in geld om te zetten...

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Na lange tijd

Bericht door harryroor » 22-02-2011 20:31

Al weer bijna een jaar geleden schreef ik het stuk zoveel te ontdekken. De garagehouder die elk jaar naar Amerika gaat en een van die jaren een Mustang heeft gekocht en uiteindelijk meegenomen omdat de auto niet meer dan een fooi kon opbrengen.
Elk jaar gaat de man de vijver over en neemt altijd 1 of meer auto's mee terug. Inmiddels staat er een indrukwekkende verzameling van Buick 1947, Chevy pickup van 1955, Sunbeam, Vovlo, Isetta enz enz. Z'n leeftijd is een reden om na te denken over de toekomst. Vandaag gaf hij mij aan dat z'n leven te kort is om alle auto's onder handen te nemen. Verkoop van de Mustang II Ghia is bespreekbaar. Hij heeft een tweede exemplaar voor onderdelen er bij. Heb je belangstelling mail me dan via dit forum. Ik zal je een 06 nummer terug mailen zodat je afspraken kan maken. Henk is een realistisch mens die geen gouden prijzen vraagt.
Afbeelding

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Verkocht

Bericht door harryroor » 15-03-2016 21:14

14 maart 2016, een bijzondere dag voor de beige MustangII die jaren in Veendam heeft gestaan. Zoals al eerder beschreven heeft de garagehouder de leeftijd om na te denken over de nabije toekomst. Zoals hij zelf zegt, heeft hij nog 10 jaar om alles op te ruimen. Wel gaf hij vandaag aan dat zijn droom uit het volgende bestaat: alle mooie auto's netjes onder dak en het plein, wat hij achter het huis heeft, vrij van auto's (staan er nu nog zo'n 50 stuks). Een leeg plein geeft hem de ruimte om rond te rijden als z'n rijbewijs niet meer geldig is of is afgenomen.
Vandaag ging een Audi uit de jaren 60 weg, er was een klant voor 3 NSU's en mogelijk gaan de twee Citroën 2CV's weg. Verder staat er nog een schat aan oude auto's. Bijna een museum. Goggo, Honda 600, Peugeot 404, BMW 2002, Fleetmaster, 5 Window chevy pickup, Opel GT, Karman Ghia enz.
Wat betreft de Mustang, die is naar iemand gegaan die de Mustang Rood wil maken. Tevens is het doel om er een V8 in te laten zetten door de garagehouder die de auto gisteren heeft verkocht. Of het wat gaat worden moeten we afwachten maar zowel de garagehouder als ik hebben er nog niet veel vertrouwen in. Als er nieuws is of als ik een paar foto's van een gevorderd resultaat kan maken, laat ik het ieder in dit forum weten.

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 23-10-2016 20:55

Hey harry, ben een tijdje niet op het forum geweest...heeft de man nog autootjes in de aanbieding ? had je nog fotootjes kunnen maken ?

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Ruim voldoende

Bericht door harryroor » 27-10-2016 22:03

De Mustang is weer terug naar de garagehouder gegaan en niet aan de aanvankelijke koper verkocht. De garagehouder heeft de auto aan zijn spuiter gegeven. Eerst moet er een andere motor in worden gebouwd. Er zijn vele plannen maar de vorderingen zijn nog maar heel weinig.
De garagehouder mag dan wel 70 zijn, toch is hij nog elke dag aan het werk. Auto's heeft hij te veel zoals hij zelf zegt. Alleen al in Veendam heeft hij wel 100 auto's. Daarnaast heeft hij ook vele auto's in California staan. Een zeer afwisselende collectie van Isetta, Sunbeam tiger tot Buick. Goggo's, bijzondere Renaults en de wereld aan andere leuke en zeker niet allerdaagse auto's. Bijna een museum. De man kan uitgebreid vertellen over alles wat auto heet. De historie maar ook de techniek is gesneden koek voor hem.

Plaats reactie