Oude liefde roest niet

Stel jezelf en je Mustang II even voor
Plaats reactie
dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Oude liefde roest niet

Bericht door dutch » 31-01-2009 13:19

Hai guy's ik ben hier op uitnodiging van Harry via de DM&FF terecht gekomen. :lol:
Hier heb ik mij al voorgesteld, maar voor de mensen die niet op dat forum komen doe ik het hier nog eens dunnetjes over.
Ben zelf tot een jaar of 14 geleden in het bezit geweest van een '78 mustang II ghia met een 6 cilinder.
Heb de mustang ongeveer een jaar of 10 in mijn bezit gehad, maar heb hem verkocht toen ik in het bezit van een tweeling kwam.
Daarna een vet verbouwde Land rover gehad als veredelde kinderwagen. Tot het moment dat kinderen iedere keer door de voordeuren naar binnen duwen ook begon te vervelen en vrij zwaar werd, is de Rover ook weer verkocht.
Toen overgestapt op een chevy Van, en een paar jaar later deze weer voor een andere Van ingeruild.
Inmiddels vorig jaar mijn ouwe trouwe 51ér HD Panhead verkocht, vanwege ouderdomsproblemen van mijn kant, en hier een moderne HD Twincam voor in de plaats laten komen.
Deze wordt inmiddels ook weer ingeruild voor een betere ( lees zwart ) uitvoering die ik ergens in april mei ga ophalen.
Aangezien mijn meissie en de twins met haar auto op vakantie gaan, en ik op de Harley rij, dat gaat tenminste met deze, en ik afgelopen jaar bijna alleen maar motor gereden heb is de noodzaak van de Chevy als camper een beetje voorbij.
Heb geloof ik de afgelopen twee jaar nog geen 5000 km met de Van gereden.
Lang verhaal kort maken :oops: ik wil als ik de andere motor heb de Chevy verkopen op mijn gemak, en dan weer eens langzaam omkijken naar een mustang II ghia.
Maakt niet zoveel uit of het een 6 of 8 cilinder is.
Ik ga nu ff een koe in zijn gat bekijken. :arrow:
Ik begin er langzaam aan heftig te balen van de verkoop van mijn toenmalige II ghia.
Ik heb de wagen toendertijd gekocht met ongeveer een 35.000 km en in nieuwstaat.
Heb m in de loop van de tijd dat ik m had niet echt bijzonder veel gereden.
Laat het mischien een 40.000 km, als het al zoveel was, zijn.
Heb de wagen toendertijd voor fl 2500,00 gekocht.
Had altijd het gevoel dat ik er op een gegeven moment toch wel wat geld voor moest kunnen krijgen.
Helaas heb mijn voormalige hemels blauwe naderhand overgespoten knalrooije mustangetje voor maar 3000,00 pegels van de hand gedaan.
Had al prijzen gezien die vrij exorbitant zijn ,in verhouding tot zeg maar tien jaar geleden.
En de mijne was echt puntgaaf op een klein plekje na onder de kofferbak.
Heb by the way het kenteken al eens gecheckt bij de RDW.
Jammer genoeg schijnt hij niet meer geregistreerd te zijn. :(
Het zal allemaal wel goed komen.
Ik heb al gezien dat ze niet voor het opscheppen liggen maar heb er toch al diversen gezien in de ons omringende landen.
Als de mustang uit Belgie of Duitsland komt heb ik daar ook geen problemen mee.
Prijzen liggen overal rond het zelfde bedrag.

Hoop hier nog vaker rond te dwalen en zal wanneer er nadere meldingen zijn me wel laten blikken hier.

Groetjes Dutch. 8)

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 31-01-2009 14:47

heey Dutch, welkom hier!

je hebt het forum gister al gevonden, zie ik. het is nu nog rustig op het forum, maar als er meer leden komen en men wat meer gaat praten wordt het hier snel gezellig. en... je kunt hier gerust ook over andere zaken spreken, hoor. we zijn niet zo strikt als bij het DM&FF. hou ons op de hoogte van je zoektocht naar de juiste II. er staat een mooie te koop in Zwolle, voor 5000 euro. de huidige eigenaar schijnt een rare te zijn, maar de auto ziet er goed uit. wou dak t geld had... kijk ff via marktplaats of hij nog te koop staat.

heb jij toevallig nog foto's van je oude II-tje? waarom heb je hem eigenlijk rood laten spuiten indertijd?

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 31-01-2009 15:38

Hoi Harry,
Ik had al op het andere forum nog een soort van reactie geschreven, maar dat geeft niet.
Ben al enige tijd aan het speuren op site,s als marktplaats en tracker etc. puur om me te orienteren.
Die mustang in Zwolle heb ik tot nog toe niet gezien, en zal dan waarschijnlijk wel weg zijn.
Die bruine uit Zwaag is ook sinds gisteren gereserveerd, en sinds gisteren is er een nieuwe bijgekomen vanuit Rotterdam.
Die uit R'dam heeft bijzonder vage foto's.
Ik heb al kontact gezocht voor info en betere foto's maar die heeft ze niet.
Ik moet zeggen dat 5000,00 een bedrag is wat ik voor alsnog niet wil gaan uitgeven.
In eerste instantie wil ik trachten tussen de 3 en 4 duizend te blijven.
Maar wil dan eerst mijn chevy verkocht hebben voor ik heel conkreet ga.

Voor wat betreft foto's die heb ik, zowel in orginele toestand, als in gereconditioneerde toestand.
De reden warom ik mijn Mustang Ford rood heb laten spuiten is vrij makkelijk.
Ten eerste hij kon wel een beurtje gebruiken.
Ten tweede ik vond en vind nog steeds die kleur verschrikkelijk.
Die Amerikanen hebben altijd al een andere smaak wat betreft kleur gehad dan Europeanen.
Ik vond de kleur keuze uit die tijd op een enkele kleur na niet zo mijn ding.
Ik vind bv die zilvere van jouw een mooije kleur, dat goude kleurtje is niet zo mijn ding, maar ik zou er mee kunnen leven.
Dat specifieke donker bruin is ook weer niet mijn ding, maar die orginele rode en zelfs die groen die zijn wel weer ok.
Ik hoop niet dat ik iemand hiermee beledigd heb, is niet de bedoeling.
Dus hier mijn antwoord.
Ik wil proberen een aantal foto's te laten digitaliseren, omdat deze nog met mijn oude Olympus OM 10 genomen zijn.
Zodra ik ze heb zet ik ze wel hier neer.
En ja ik had inderdaad al gezien dat het soms wel eens een beetje knarst en piept op het andere forum ten aanzien van de II modellen.
Heb by the way nooit zo begrepen wat er nou mis is aan de II modellen.
Heel eerlijk, ik vind ze in ieder geval 10 keer mooijer dan de modellen die hierna uit kwamen.
Die lijn van de II is in een woord schitterend.
Ondanks dat het een kleine auto is, is het als je er in zit een gigant.
Goed in mijn geval moesten er busjes onder de voorstoelen om iets beter te zitten, maar dan heb je ook een fenomenaal uitzicht over de neus en de motorkap met die mooije geulen erin.
Mocht ik dan al een min puntje moeten noemen, dan zijn dat de wielen.
Ik vind dat er ten opzichte van de stand van de wielen en de spatboorden,
er een bredere as onder had gemoeten.
Het ziet er een beetje iel uit.
En de stoelen daar had van mij de rugleuning verstelbaar moeten zijn.
Maar dat is dan ook het enigste.
Mozes kriebel weer een heel verhaal.
Voor de rest laat ik het wel een beetje op me afkomen.
Ik hoop dat dit forum aanslaat en dat het inderdaad niet al te formeel wordt.
Tot zover.

Greetz Dutch 8)

Ow By the way voor het geval het je interesseerd mijn oude kenteken was 03-xj-21, omgeving R'dam( voor je statistieken) ben bang dat ze niet meer leeft.
Ze staat in ieder geval niet meer geregistreerd bij de rdw.
Mocht je het kenteken herkennen laat het me ff weten.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 31-01-2009 15:47

da's dan weer duidelijk. ja ik snap ook niet waarom ze zo ageren tegen de II. want... de II is de enige Mustang na de Mustang I die op het oude model lijkt, behalve de nieuwste Mustang dan. nu komen de Foxbody's in en iedereen vindt die geweldig op het andere forum. maar waarom? die auto's lijken totaal niet op een Mustang en ook zij hadden een L4 of V6 als standaard of keuze-blok. dezelfde motorisering die de II verweten wordt. volkomen belachelijke redenatie vanuit de Mustang-wereld dus, maar ja die gasten moeten ergens een model uitpikken om tegenaan te schoppen. beter niets van aantrekken. we hebben die I-rijders niet nodig om het gezellig te hebben, vandaar de gedachte aan eigen II-meetingen en II-club.

en tja, het is een bakbeest als je in je kuipstoeltje zit. ik moet altijd voorzichtig uitparkeren omdat het altijd lijkt of ik met de voorkant al tegen de aan de overkant geparkeerde auto's sta. de lijnen zijn idd mooi, maar aan de voorkant hadden ze de voorschermen iets beter moeten ontwerpen en de wielkeuze is inderdaad slecht te noemen. mijn gouwe ouwe staat op zijn originele 13 inch velgen, maar de silveren op 15 inch aftermarket spul van American Racing. morgen gaat het hood ornament op de kap voor het ritje naar Eindhoven/Waalre. leuk!

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 31-01-2009 15:52

ik zie dat je uit Zuid-Holland komt. je kan me altijd contacteren als je een II wilt gaan bezichtigen. altijd goed als er een kenner meekan.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 31-01-2009 19:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb even bij de buurman aangeklopt en die bleek een scanner te hebben.
De kwaliteit is niet altijd even best maar genoeg om een goede indruk te krijgen.
Ik denk dat het paardje er al is afgehaald ivm het spuiten.
Heb nl latere foto's waar ze er wel opstaat.
Het uiteindelijke resultaat is zoals ze bij de spuiter stond.
Heb de delen die er hier al op zitten bij de spuiter opgebouwd zoals de neus, bumpers en verlichting.
Rest van de delen zoals de strips en wielen etc zijn er naderhand weer opgegaan.
Na het spuiten is de bodem nog geheel kaal gemaakt en opnieuw getectyleerd.

Bedankt voor je uitnodiging, ik had deze sugestie zelf ook al overdacht.
Ben er blij mee dat je het aanbied.
Bij deze alvast een prettige dag morgen, en ik hoop voor jouw/ jullie dat het weer een beetje meewerkt.

Greetz Dutch 8)

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 02-02-2009 16:53

heej, leuke foto's. toch vind ik die blauwe kleur niet verkeerd. maar rood staat de wagen zeker ook niet lelijk. wsl is het de enige II met de kleurcombinatie rood-blauw! hij had de originele standaard velgen zie ik.
ik denk dat die spuiter zijn werk goed heeft gedaan. deze II heb ik verder nooit gezien, dus benieuwd waar hij uithangt en of hij nog steeds hetzelfde blauwe dakkie heeft.

als je ereen gespot hebt, ga ik graag met je mee.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

dutch
Berichten: 37
Lid geworden op: 29-01-2009 17:23

Bericht door dutch » 02-02-2009 21:20

Hoi Harry,
Ter info, ik heb al contact gehad met Martin Haijkens.
In mijn reactie naar hem heb ik hem verteld wat ik zoek.
Ik neem aan dat ik eerdaags wel wat zal horen van hem.

Inderdaad was het spuitwerk erg netjes gedaan.
Ik kan me nog herinneren, toen ik de Mustang achter het hek van de spuiter zag staan, ik even stil werd.
Heb later bij montage van de delen het dakje zwart gemaakt.

Hier stond hij op zijn orginele stalen velgen, maar ik reed met de mustang velgen van Wolfrace.

Zoals al eerder gezegt staat mijn ouwetje niet meer geregistreerd bij de rdw.
Ik hoop eigenlijk dat ze bij een verzamelaar als een Martin staat, of misschien nog ergens in een schuur.
Maar gezien het tijdstip/ jaar dat ik afstand heb gedaan van mijn Mustang, ben ik toch een beetje bang dat ze ergens op de sloop terecht is gekomen.
Ik heb ze ook nooit meer gezien, alleen nog ergens vaag gehoord dat ze naar of in de buurt van Utrecht is gegaan.

Hou je op de hoogte,

Greetz Dutch 8)

6 banger
Berichten: 38
Lid geworden op: 31-12-2008 09:28

Bericht door 6 banger » 03-02-2009 15:42

Ook namens een I rijder welkom Dutch.

groet Jan

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 27-04-2009 19:13

Heej Dutch, heb je al een Ghia II weten te scoren. Ik ben zo benieuwd! En anders heeft Evert nog wel een blauwe Ghia te koop staan. Da's zowat de mooiste van Nederland, voorzien van een 2.8 V6.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie