Hallo,ik ben paul. trotse eigenaar van een mustang II uit 78

Stel jezelf en je Mustang II even voor
Paulus08
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-01-2014 20:52

Hallo,ik ben paul. trotse eigenaar van een mustang II uit 78

Bericht door Paulus08 » 30-01-2014 11:37

Hallo,

Een paar weken geleden bel ik voor de 2e keer eigenaar geworden van een mustang II uit 1978. Ik ben helemaal dol op het mustang model van de 2e generatie dus ik dacht ik schrijf me eens in op jullie mustang forum.


groeten,

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Welkom

Bericht door harryroor » 30-01-2014 21:14

Hallo Paul,

Welkom op dit forum. Altijd leuk om nieuwe mensen te zien komen. Ik hoop dat je met ons je liefde voor de MustangII wilt delen met verhalen en foto's.
Ik weet zeker dat ik namens meer mensen spreek als ik zeg dat ik nieuwsgierig ben naar je auto en hoop binnenkort foto's te mogen zien.
De "deur" van dit forum staat voor je open.
Afbeelding

Paulus08
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-01-2014 20:52

Bericht door Paulus08 » 30-01-2014 23:32

Bedankt harry, Ik ben afgestudeerd als fotograaf en ik concentreer mij voornamelijk op het fotograferen van oldtimers. Dus ik zal binnenkort eens wat leuke foto's opzoeken die ik van mijn eigen mustang heb gemaakt :)

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

klinkt goed

Bericht door harryroor » 31-01-2014 15:12

Het lijkt me een geweldige combinatie, fotograaf en forumlid. Je mag ons verrassen.
Afbeelding

Paulus08
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-01-2014 20:52

Bericht door Paulus08 » 01-02-2014 23:04

Bij deze dus een paar foto's :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Vakwerk

Bericht door harryroor » 02-02-2014 06:37

Dat foto's maken meer dan een hobby is mag duidelijk zijn. De prachtige plaatjes laat je auto heel goed uitkomen.
De kleur van je auto vind ik een van de mooiste kleuren. Toen ik onze Mustang kocht, midden 80, was de keuze al minimaal. Een beetje nette auto was amper te vinden. Als ik toen een keuze had gehad uit diverse mooie Mustangs, was ik zeker voor de kleur zoals die van jou gegaan. Niet dat ik iets op de groene Jade die we nu hebben tegen had. Later ben ik de groene kleur nog meer gaan waarderen. Door de jaren heen zijn mijn vrouw en ik heel frequent naar Canada geweest, veel MustangII's gezien maar nooit een coupe in de groene kleur zoals die van ons. De rood, blauw, grijs en zeker de bruin tinten deden het altijd heel goed en vulden het straatbeeld aan de andere kant van de grote vijver.
Afbeelding
Mij is altijd geleerd dat fotograferen vooral spelen met licht is. Op jouw kiekjes is te zien dat je er vakwerk van hebt gemaakt.
Bedankt voor het delen en wat mij betreft mag je dit forum tot een plaatjesboek maken.
Afbeelding

Paulus08
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-01-2014 20:52

Bericht door Paulus08 » 02-02-2014 22:39

Ik had ergens op het forum het verhaal over Canada gelezen. Wat een avontuur zeg. tof dat je er verslag van uit brengt op het forum. Al vind ik het wel jammer om te horen dat mustang II's ook daar steeds meer een zeldzaamheid aan het worden zijn.

Wat de kleur betreft ben ik erg tevreden. Al vermoed ik wel dat de vorige eigenaar de auto ooit heeft laten herspuiten. Daarom vraag ik mij af of de kleur die hij nu heeft een orginele kleur is. Maar als ik het goed hoor denk jij van wel toch ?

verder vind ik de groene kleur van jouw II ook erg mooi, Eigenlijk vind ik heel het mustang II kleuren spectrum schitterend. Heerlijk 70's :)

Om alvast verder te gaan met het plaatjes boek :D is hier een (oude) foto van mijn eerst aangeschafte mustang II




Afbeelding

met een zelf portret want dat was de opdracht van school uit


Afbeelding
Jammer genoeg moet ik deze zwarte mustang verkopen. Mijn portomonnee is helaas niet groot genoeg om 2 oudjes te onderhouden

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 03-02-2014 18:25

Zo, dan heb ik wat dingen met je gemeen, Paul. Ik heb ook een '78-er, heb II Tweetjes (ook een '76-er), ben deels fotograaf, maar vooral journalist, en schreef/fotografeerde onder meer een lange tijd terug voor klassiekertijdschrift Auto Motor Klassiek. Nu doe ik niks meer met die schrijverij, maar ik ga een heel andere kant nu op... Wat een leuke introductie van jezelf en daar past maar een reactie op: leuk dat je erbij bent en welkom op het forum! Mooie foto's trouwens. Wees maar zuinig op je mooie coupé en zeker die zeldzame coupé-wieldoppen.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Onzeker

Bericht door harryroor » 03-02-2014 21:49

Of de auto van jou de originele kleur heeft weet ik niet en kan ik ook niet bevestigen. Wel weet ik dat Ford in die tijd een aantal rood en bruin kleuren in de collectie had. Op www.mustangii.net zijn de kleuren per bouwjaar te vinden. In de vin code is terug te halen of de kleur de juiste is. http://www.mustangii.net/1978/78colors.asp

Los van de vraag of de kleur de zelfde is als toen de auto nieuw was blijft het argument dat het een mooie kleur is.
Zoals je in het verhaal in Canada hebt kunnen zien zat bij de Mustang die op de sloop stond vergelijkbare wieldoppen als die op jouw auto zitten.

Nb. Je geeft aan dat je oude foto's hebt geplaatst. Hoe oud zijn ze, heb je die auto lang gehad, kortom veel vragen van een nieuwsgierig forumlid. Misschien ben ik niet de einige met die karaktertrek.
Afbeelding

Paulus08
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-01-2014 20:52

Bericht door Paulus08 » 04-02-2014 13:28

@ SilverGhia, Wat tof om te horen. Was het leuk om voor Auto Motor Klassiek te schrijven ? Als fotograaf heb ik zelf jammer genoeg niet genoeg freelance werk om er volledig van rond te komen en doe ik dus nog wat andere dingen erbij. In ieder geval leuk om te horen dat er zoveel enthousiaste mensen op dit forum aanwezig zijn.

@Harryroor, De fotos zijn ongeveer 2/3 jaar oud. valt dus op zich nog wel mee. Ik heb de zwarte mustang momenteel nog steeds in bezit maar ik ben bezig hem te verkopen. Ik heb de auto gekocht toen ik 18 was en ik heb ongeveer 6 jaar met de auto gereden. Ik heb hem aangekocht zonder motor en met veel mankementen. Jaar per jaar heb ik samen met mijn vader de auto steeds wat verder opgeknapt en rijdbaar gemaakt. De laatste keuring kwam hij jammer genoeg niet doorheen. spijtig genoeg ik het het zelf te druk om het terug in orde te maken en datzelfde geld voor mijn vader. Die overigens zelf ook nog een project heeft staan, een witte mustang II

Plaats reactie