-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
degenen die het willen en facebook hebben mogen me als vriend accepteren. zoek op harry oosterveen en je zult vinden. kan wel extra vrienden gebruiken.
harry
harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
op mijn facebookpagina heb ik de groep
Mustang II Drivers Association aangemaakt. Voor wie zin heeft, join in!
Harry
Mustang II Drivers Association aangemaakt. Voor wie zin heeft, join in!
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
Goed Dennis!
Een andere vraag nog: wij vermoeden nu dat de T5 valse lucht aanzuigt (het vacuumlek) via een kapotte brakebooster. Rob 66Mustang gaat nog kijken of een ander lekje nog kan worden opgespoord en of de brakebooster inderdaad de hoofdschuldige is. In dat geval heb ik een nieuwe nodig. Had jij er nog een liggen van een V8? Ik kan er wel een uit de Silver Ghia halen, maar daar ben ik natuurlijk niet erg happig op.
Harry
Een andere vraag nog: wij vermoeden nu dat de T5 valse lucht aanzuigt (het vacuumlek) via een kapotte brakebooster. Rob 66Mustang gaat nog kijken of een ander lekje nog kan worden opgespoord en of de brakebooster inderdaad de hoofdschuldige is. In dat geval heb ik een nieuwe nodig. Had jij er nog een liggen van een V8? Ik kan er wel een uit de Silver Ghia halen, maar daar ben ik natuurlijk niet erg happig op.
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17-05-2009 10:21
Dat is ook toevallig Harry, ik heb net vorige week mijn rembekrachtiger vervangen omdat hij een vacuum lek had.
Ik heb alle oude remmen rommel die ik nog had liggen weggegooid ten eerste omdat het rem onderdelen zijn en ik daar geen oude spullen voor wil gebruiken en ten tweede omdat het allemaal nieuw te koop is.
Ik had bij C&P een bekrachtiger met hoodfremcilinder voor E 246,- Ex btw.
Zie:
http://catalog.cpusaparts.nl/item.wws?s ... fr=CARDONE / A-1 CARDONE&weight=20
Nu remt hij stukken beter!!!
Bij mij was het schuimrubberen filtertje dat achter het rempedaal zit op de bekrachtiger as, naar binnen gezogen en, daar kwam ik pas achter toen ik hem er uit haalde, de hoofdremcilinder had remolie gelekt in de bekrachtiger. Dit doet de rubberen diaphragms ook geen goed.
Zal binnenkort wel even een verslag met foto's posten want ik heb nog meer dingen gedaan aan de M II.
Ik heb alle oude remmen rommel die ik nog had liggen weggegooid ten eerste omdat het rem onderdelen zijn en ik daar geen oude spullen voor wil gebruiken en ten tweede omdat het allemaal nieuw te koop is.
Ik had bij C&P een bekrachtiger met hoodfremcilinder voor E 246,- Ex btw.
Zie:
http://catalog.cpusaparts.nl/item.wws?s ... fr=CARDONE / A-1 CARDONE&weight=20
Nu remt hij stukken beter!!!
Bij mij was het schuimrubberen filtertje dat achter het rempedaal zit op de bekrachtiger as, naar binnen gezogen en, daar kwam ik pas achter toen ik hem er uit haalde, de hoofdremcilinder had remolie gelekt in de bekrachtiger. Dit doet de rubberen diaphragms ook geen goed.
Zal binnenkort wel even een verslag met foto's posten want ik heb nog meer dingen gedaan aan de M II.
M II '78 302 V8 Targa
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
okay, Dennis, dan gaat het over deze keer. dat nieuwe spul is niets voor mij; hou van origineel en daarbij heb ik er ook de centen niet voor. Wel voor tweedehands spul. Denk jij dat er een verschil is tussen de aansluiting van de rubberen slang van de brakebooster op het blok wanneer het gaat om de V8 of een V6? Zijn beide hetzelfde qua aansluiting, dan kan ik waarschijnlijk ook een brake booster van een V6 erop slingeren.
Plaatjes zie ik graag tegemoet.
Harry
Plaatjes zie ik graag tegemoet.
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17-05-2009 10:21
Het orgineel houden is bij deze rembekrachtigers geen issue want ze zijn re-manufactured. Dus het oude orginele huis is van binnen van nieuwe onderdelen voorzien.
Ja de rembekr van V6 en V8 zijn identiek. Denk dat de L4 ook hetzelfde is. Zo ook die van de Pinto en waarschijnlijk nog meer small Fords uit die tijd.
Let wel, ze zijn allemaal rond de 35 jaar oud en het rubberen diafragm heeft niet het eeuwige leven!
Ja de rembekr van V6 en V8 zijn identiek. Denk dat de L4 ook hetzelfde is. Zo ook die van de Pinto en waarschijnlijk nog meer small Fords uit die tijd.
Let wel, ze zijn allemaal rond de 35 jaar oud en het rubberen diafragm heeft niet het eeuwige leven!
M II '78 302 V8 Targa
-
- Site Admin
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 28-12-2008 21:45
wel dat is een mooie oplossing zeg! voor mijn portemonnee te duur, maar beter kan je niet hebben denk ik.
als ik een nieuwe booster nodig heb, dan zal ik eerst een korte tijd met de tweedehandse rijden en later zo'n remanufactured kopen, want... idd heb je gelijk: het oude spul is 35 jaar oud. En ze zijn al zwart gespoten dus daar heb je ook geen omkijken meer naar.
Harry
als ik een nieuwe booster nodig heb, dan zal ik eerst een korte tijd met de tweedehandse rijden en later zo'n remanufactured kopen, want... idd heb je gelijk: het oude spul is 35 jaar oud. En ze zijn al zwart gespoten dus daar heb je ook geen omkijken meer naar.
Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978
Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische
combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978