Mijn T5 II debuteert op de SNC

Bezoek jij, met je Tweetje natuurlijk, ook meetings als The Saturday Night Cruise of de Kings Cruise? Dan willen we daarvan de fotografische bewijzen graag zien!
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Mijn T5 II debuteert op de SNC

Bericht door SilverGhia » 11-07-2012 21:22

Joepie, na jaren wachten, was het afgelopen zaterdag 7 juli eindelijk zo ver: een droom ging in vervulling. Ik reed de T5 II voor het eerst zonder al te grote problemen naar haar eerste meeting ooit. De meeting van vorig jaar in Zoetermeer niet meegerekend, omdat ik die meer zag als een soort try-out. Maar nu ging het, zo vlak na de definitieve reparatie, om het echie.

Ben de hele morgen bezig geweest met schoonmaken, stofzuigen en aluminium poetsen. Ik verwisselde nog een door edge guard voor een iets beter exemplaar, en na uren in de warmte uitmesten, was het tijd om definitief achter het stuur plaats te nemen en mijn favo-II naar de meeting te rijden. De medewerkers namen met mijn camera wat foto's van me toen ik binnenreed, want dat historische feit wilde ik wel even vastgelegd hebben.

Daarna reed ik naar ons Mustanghoekje toe om haar tussen de andere pony's te zetten, net zoals vroeger met de Silver Ghia. Toen ik echter achteruit wilde, gooide een vapor lock roet in het eten. De T5 loopt veel te snel warm, iets wat nog uitgezocht moet worden. Nu schakelde ze zichzelf uit. Met behulp van andere Mustangers werd de T5 op haar plaats geduwd, de mijlpaal was bereikt. Met een stoel en wat bier genoot ik van het uitzicht op de Mustang II tussen de andere Mustangs. Gedurende de avond kreeg de auto veel bekijks, mede ook doordat ik de kap al vroeg open had gezet. Dat deed me veel plezier en het maakte deze SNC-editie extra geslaagd, natuurlijk.

Extra leuk was dat het witte II-tje van vorig jaar er ook weer was. Nu bleek dat ze vier dingen gemeen had met de mijne: het paardje miste zijn staart (ik plaatste echter een nieuwe), de originele kleur was goud-bruin, en ze staat in Hillegom (de mijne stond daar ook, maar woont nu gelukkig in Den Haag), en heeft een 302 V8. Ik genoot van de avond, totdat het dreigde te gaan regenen. Toen ben ik net als enkele andere Mustangers maar naar huis gegaan, met een mooie herinnering de T5's debuut. Al bevat ik nog steeds niet helemaal dat ik haar echt naar de meeting heb gereden.

Onderweg naar de stalling trad het vapor lock nog twee keer op, maar kon de T5 uiteindelijk op haar plek in de stalling zetten. Op naar de volgende SNC in augustus! Maar dan wel met het blok nogmaals doorgespoeld, want roestresiduen zullen verantwoordelijk zijn voor de slechte koeling. Hier wat foto's:

Klaar voor vertrek:

Afbeelding

De aankomst:

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal volgens plan:

Afbeelding

Eindelijk tussen andere Mustangs:

Afbeelding

Afbeelding

Ik en de T5 II:

Afbeelding

Ons Mustanghoekje:

Afbeelding

Kapje open:

Afbeelding

Afbeelding

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

DennisII
Berichten: 159
Lid geworden op: 17-05-2009 10:21

Bericht door DennisII » 12-07-2012 18:55

Mooi dat je weer aan het touren bent Harry.
M II '78 302 V8 Targa

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 12-07-2012 19:10

goddank wel, Dennis. de laatste keer dat ik Mustang reed (afgezien van de recente rit naar en van de garage) was in augustus vorig jaar. dus het werd tijd. ik mis wel de Silver Ghia. gelukkig rijd de T5 ongeveer net zo, dus eigenlijk hoef ik niets te missen. en ja, een meeting bij jou lijkt mij hartstikke top!

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 21-07-2012 12:04

leuke foto's ! en echt wel fijn zo een meeting...de mustang club in belgie organiseert jaarlijks een meeting in Borsbeek...is dit jaar op 26 augustus...daar ga ik ook elk jaar heen en daar won ik vorig jaar nog de prijs van de mooiste 2...Wie tijd en zin heeft om daar heen te komen, want er mogen wel wat meer tweetjes komen !

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 22-07-2012 17:45

Ik ben er vier jaar geleden geweest (Fort III als ik me niet vergis) met de Silver Ghia. Een spannende, doch leuke rit. Zou er best volgend jaar weer bij zijn, maar dan met het goudkleurige beest.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie