Meeting Zoetermeer. T5 maakt haar debuut

Bezoek jij, met je Tweetje natuurlijk, ook meetings als The Saturday Night Cruise of de Kings Cruise? Dan willen we daarvan de fotografische bewijzen graag zien!
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Meeting Zoetermeer. T5 maakt haar debuut

Bericht door SilverGhia » 24-08-2011 19:47

Afgelopen zondag was de traditionele meeting in Zoetermeer, bij de SilverDome. Altijd gezellige bijeenkomst daar. Maar nu was hij speciaal, voor mij dan. Want voor de T5 II betekende het haar debuut op een Nederlandse meeting. Althans, haar eerste zelfstandige meeting (in Zwolle is de T5 al eens geweest. Toen is ze vervoerd op een autoambulance naar de daar gehouden TMCN-meeting en tussen de andere Mustangs gezet), na invoer en kentekenregistratie. Onderweg moest ik wel het benzinefilter vervangen, maar toen dat gedaan was kon ze de resterende vijf kilometer afleggen.

Niet dat ik ontspannen in mijn Tweetje zat, er is nog steeds ergens een schokprobleem en ik voel me nog niet op mijn gemak in deze auto. De SG had haar nukken af en toe, maar die reed toch echt een stuk degelijker moet ik zeggen. Door het lange stilstaan weet je ook niet wat er nog meer kapot kan gaan. Maar goed, de auto haalde Zoetermeer en ze kon meteen plaatsnemen tussen de andere Mustangs. Voor mij was het wennen aan een gouden in plaats van een zilveren kleur tussen de andere paarden. Mijn T5 was de enige II op die hele meeting. Wellicht dat ze daarom best wat kijkers trok. Heb nog leuke reacties gehad van Mustangvrienden op mijn eerste komst met de T5.

Er stonden veel mooie auto's, waaronder II Armstrong Siddeleys, een Buick Le Sabre en een Dodge Royal. De drie Thunderbirds mochten er ook zijn. Zoetermeer is een kleine meeting die om 14.00 uur begint en al om 18.00 afloopt. Van mij mag het langer duren! Na afloop heeft ons Mustang-SNC-clubje zich overigens tegoed gedaan aan de Forum-Wok in het aangrenzende wokrestaurant. Voor mij en de T5 was het een memorabele dag die voor de laatste overigens nog niet best afliep. Onderweg naar huis stotterde de T5 weer: benzinefiltertje weer verstopt (damn, wat doet dat benzine-additief om de leidingen schoon te maken zijn werk goed!). Ik filter verwisselen... nee zeg! Breekt de schroefdraad van het filter af in de carburateur. Afijn, de toegesnelde ANWB heeft me naar een garage in Den Haag gebracht en daar hebben ze boel uitgeboord en gefixed met een nieuwe tapdraad. Heb maar gelijk de bakolie laten vervangen, dan is dat ook weer gedaan. Ondertussen staat de auto weer fijn in de stalling.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik en de T5 II:

Afbeelding


Afbeelding

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie