Shows door de jaren heen

Overal vinden er Mustangmeetings plaats. Heb jij een leuk verslag? Of geinige, historische fotos ervan? Laat de anderen meegenieten!
Plaats reactie
harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Shows door de jaren heen

Bericht door harryroor » 07-03-2010 08:10

Een autofanaat ben ik niet maar je ontkomt er niet aan, als je met een niet allerdaags vervoermiddel rijdt, het predikaat liefhebber te krijgen. Helemaal onwaar is dit niet. Liefhebber is ook niet een negatief stempel. Als iemand mij een fanaat of freek noemt zal ik dat moeten ontkennen en aangeven dat de liefde vele malen minder hevig is.
Als eigenaar van een bezienswaardigheid, in welke vorm dan ook, denk je er wel eens aan om mee te doen aan een show of tentoonstelling. Door de jaren heen is dat dan ook de nodige keren ingezet. Door het hele land heb ik mee gedaan aan de autoshows georganiseerd door de AAC. Ook hebben we diverse keren een bijdrage geleverd aan de meetings met de grote hoeveelheden Mustangs van de gelijknamige club van Nederland. In het verleden was meestal de Amerikaanse autoshows het podium waarop werd gemanifesteerd, later de oldtimershows. Was de herkomst in het verleden de gemene deler, werd deze later vervangen door het “geboorte jaar”. Het één niet minder leuk dan het ander.
In een grijs verleden gingen we naar diverse shows in het land en in Duitsland. Vaak waren het georganiseerde meetings buiten maar zo af en toe was er een binnen evenement. Rosmalen, Zwolle, Hilversum, Leek of Emden (D). Allemaal leuke periodes met zoete herinneringen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de laatste jaren het er minder van gekomen is. Werk gaat zoals velen van u weten een hoop vrije tijd in zitten en de aandacht voor het gezin is een gekoesterde bezigheid. Dit laatste valt ook niet zonder nare bijwerkingen opzij te zetten. Overigens zou ik dat ook niet willen.
Zo af en toe doet zich een gelegenheid voor waarin zowel het moment, de tijd die we vrij hebben, en de afstand een goede combinatie vormen waarin het mogelijk is acte de presence te geven. Afgelopen week heb ik onze Mustang aangemeld voor de Oldtimershow in de Martiniplaza te Groningen. Dit evenement zal in het paasweekeind plaatsvinden. Een leuke gelegenheid om gelijkgestemde liefhebbers te ontmoeten en te bekijken wat er zoal in de wijde omgeving vertroeteld wordt op het gebied van gemodelleerde staal.
Twee jaar geleden hebben we ook mee gedaan. Ook heeft de regionale televisie verslag gedaan waarvan hieronder een link naar een video impressie.

http://www.rtvnoord.nl/televisie/tv_pro ... &uid=34536

Voor ieder die het Paasweekend geen programma heeft, zelfs niet door anderen bepaald, kan naar Groningen komen om een bonte verzameling van oldtimers te bewonderen. Als de show ten einde is zullen wij middels dit forum een bijdrage leveren met diverse foto's.

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 08-03-2010 13:50

we zien het gaarne tegemoet, Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

kurt
Berichten: 155
Lid geworden op: 18-02-2010 15:03

Bericht door kurt » 21-03-2010 10:12

Leuke beurs, en jouw juweeltje komt mooi in beeld op het filmpje ! Helaas voor mezelf een ietsie te ver...

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Voorbereiding en showtime

Bericht door harryroor » 04-04-2010 13:56

Donderdagavond heb ik de Mustang uit de garage gehaald om naar Groningen te brengen. Schoon was de auto al wel dus veel meer dan de stand van de benzine controleren was niet nodig om goed voorbereid te zijn voor de show. Wel het meenemen van een klein emmertje met een spons en droogdoek voor de te verwachten plassen water die nog op straat lagen.
Tussen de buien door ben ik via Hoogezand naar Martiniplaza gereden waar de Oldtimershow 2010 zal plaatsvinden.
Ik mocht melden bij ingang 6. Nadat ik naarbinnen ben gereden heb ik de informatie tot mij genomen over de indeling van de show om op de goede plaats te staan. Standplaats 204 is voor onze Mustang de plek voor de komende dagen.
Aankleding vindt altijd vrijdagmorgen plaats zodat de donderdagavond slechts neerzetten is en wachten tot alle auto’s gearriveerd zijn.
Nadat ik de auto op 204 “geparkeerd” had was het wenselijk nog even de spons alle vormen van de auto te laten langslopen. Het is tenslotte een show en niet een stallingsruimte waardoor wat extra zorg voor de auto er bij hoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de auto was verzorgd heb ik deze achtergelaten om in het paasweekend te zien hoe de show er uit ziet.
Vanmorgen (eerste paasdag) maar eens naar Groningen om alles te aanschouwen. Leuk om naar een autoshow te gaan die al wel een beetje bekend is maar waar je eigenlijk nog niet geweest bent. Wel hebben we gekozen voor tijdig in de hal aanwezig te zijn om nog wat ongestoord foto’s te kunnen maken.
Inmiddels heeft de aankleding plaatsgevonden, de afzetting is overal goed zichtbaar en sfeer begint te komen naarmate het aantal bezoekers toeneemt.

Een kleine impressie van vanmorgen.
Morgen al weer de laatste dag.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 04-04-2010 16:33

een eer om er te mogen staan met de II. je verdient de eerste prijs voor het reclame maken voor de Mustang II! een virtuele beker.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

een impressie

Bericht door harryroor » 05-04-2010 22:22

Niet altijd loopt het zoals gewenst. Vandaag was de bedoeling nog even langs de beurs te gaan om wat foto's te maken om forumleden medegetuige te maken van dit feestje. Helaas liep het anders en was er geen tijd meer. Morgen zal ik proberen bij het ophalen van de auto een laatste impressie te geven van inmiddels een historische show.

Het enige wat mij voor deze dag rest is een link naar een kort filmpje van de Oldtimerbeurs 2010

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexvide ... utoplay=ja

Veel plezier met deze bijdrage

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Een laatste impressie

Bericht door harryroor » 06-04-2010 21:19

Afbeelding

Vandaag 'the day after' is het tijd om de auto weer op te halen. Even melden bij de receptie en vervolgens naar de nagenoeg verlaten hallen waar hier en daar nog een getuige staat van een geslaagde show. Een afscheidspresentje en een financiële vergoeding maken de bijdrage compleet. Nadat de accuklem weer gemonteerd zit op de accu rijd ik de Mustang de hal uit. Een prima dag om voor mijn werk de auto in te zetten. Het zit mee want vandaag waren diverse locaties op het programma waar mijn werk gedaan moest worden. Een prima reden om het groene paard de benen te laten strekken.
Vanavond nog even een doek over de auto om het omhoog gejaagde stof door ongeveer 9000 bezoekers van lak en dak te verwijderen. Daarna is de auto weer op stal gezet.
Weer een hoofdstuk toegevoegd aan het dagboek van de Mustang II.

In de hal van Mariniplaza nog een aandenken van het afgelopen Paasweekend.

Afbeelding

Plaats reactie