Mustang Fever, Heusden-Zolder

Overal vinden er Mustangmeetings plaats. Heb jij een leuk verslag? Of geinige, historische fotos ervan? Laat de anderen meegenieten!
Plaats reactie
SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Mustang Fever, Heusden-Zolder

Bericht door SilverGhia » 14-04-2009 14:10

Voor mij was het de allereerste keer Mustang Fever mét Mustang. Daarom had ik er ook al heel lang naar uitgekeken, temeer de komst naar Belgie vorig jaar op het laatste moment niet doorging wegens een geknapte ophangrubber van de uitlaat. Ook nu was het niet helemaal in orde, omdat na 33 jaar de oude pakking van de waterpomp lekte en de Mustang nogal wat water tekort kwam. Met een ruime hoeveelheid koelvloeistof in de radiateur toch maar afgereden naar Sprang-Capelle, alwaar ik vijf over half negen aankwam. Na 20 minuten kwamen Jan en Roos aangereden met hun blauwe sixpopper. Jan controleerde de fan en constateerde dat de waterpomp niet kaduuk was, maar dat de lekkage inderdaaad aan de pakking ligt. Om en nabij de negen uur taaiden we af naar Valkenswaard, naar de mini-meeting op de Markt, waar ik ook al jaren naar heb uitgekeken. Nu was het eindelijk zover.

Deze keer bleken er minder Mustangs daar te staan dan anders, maar met de TMCN-koffiebonnen was het al meteen gezellig. Omstreeks half elf maakten we allen dat we daar wegkwamen, en begon de circa 35-40 minuten lange tocht naar Heusden-Zolder. Dat was echt gaaf, zeker als je wat rochelende fastbacks voor je hebt rijden. Net over de Belgische grens vonden enkelen, waaronder ik, het leuk om eens flink te gassen en andere Mustangers in te halen. Zo stoof ik met heel kortstondig 130 km/u even een paar Stangs voorbij met real Mustang II power.

Bij aankomst bij de Mustang Garage werd me gevraagd of ik mijn 'Tweeke' direct bij de inkom kon zetten, bij de andere II's. Dit maar gedaan en een vlugge blik leerde me meteen dat ik natuurlijk weer de enige was met de meest rotte II, but who cares?!! Ach, de mensen konden nu een beetje genieten van het blauw gespoten luchtfilterhuis, voor de motorruimte was overigens genoeg belangstelling. Heb een paar mooie Ghia's kunnen bewonderen en leerde en passant meteen dat er ook II verschillende soorten bumperguards voor II's bestaan. Wie weet dat nou?

Er stonden flink wat auto's, en omdat de meeting nu over meerdere straten was verspreid, leek er minder publiek te zijn. Wel zo prettig voor de doorstroming. Ik heb een aantal bekenden gezien, de drie Bullits (al vond ik die eigenlijk een beetje wegvallen tussen de andere Mustangs), enkele prachtige Shelby's en de mooie fastback van Peer. Heb bijna geen II-rijder gesproken, behalve dan een 'Ollander met een prachtige, ongerestaureerde II-fastback die ik nog niet eerder gezien had. Indruk maakten de II fantastische cabrio's die in de Mustang Garage zelf stonden. Daar kocht ik dan maar gelijk een nieuwe waterpomppakking en die moeten we er dan maar eens in roggelen deze of volgende week. Al bij al heb ik 14 Tweetjes geteld, dus ons model was voor II-begrippen enorm goed vertegenwoordigd. Laten we hopen dat dat op andere meetings ook zo zal gaan.

Het weer was lekker en zo heb ik wat rondjes gelopen langs al die prachtige wagens. Enige aanmerking op de meeting: ik miste deerlijk een frietkot. Kwart over vier gingen Jan en ik richting Sprang-Capelle en daar heb ik nog de nodige uurtjes door gebracht. Ik heb de nieuwe garage van Jan kunnen bewonderen, heb meegegeten en de nodige koffie naar binnen geslagen. De tijd ging snel voorbij en rond tien over elf 's avonds reed ik terug. De SG heeft zich prima gehouden en reed uitstekend, zonder problemen. Om 00.28 uur was ik weer thuis en kon ik terugkijken op een mooie, maar toch ook enigszins vermoeiende dag. Jan en Roos, nogmaals dank voor het leuke gesprek, de koffie en de spaghettie! Ook dank aan Adelbert en Nicole voor de geslaagde organisatie!

hierbij wat foto's van de II's op Mustang Fever:

De Silver Ghia op de Markt in Valkenswaard:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de achtergrond een lichtblauwe gemodificeerde hatchback:

Afbeelding

Afbeelding

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Leuk

Bericht door harryroor » 15-04-2009 19:48

Een verhaal zoals dit doet het forum goed. Samen belevenissen delen is een belangrijk element binnen dit forum. Natuurlijk is het ook goed om af en toe onderdelen aan te bieden of te vragen. Maar het forum is meer dan een uitgeklede marktplaats.
Harry ik vind het een leuk verhaal met prima foto's er bij. Ik hoop dat meer forumleden je voorbeeld volgen.

Bedankt voor deze bijdrage

Afbeelding

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 15-04-2009 20:17

thanks, Harry. zolang de boel maar niet vol wordt gezet met die ouwe Mustangs. daar hebben we een ander forum voor. Geintje!

wist jij dat twee soorten bumperguards waren? die Ghia-velgen zoals die grijze Ghia heeft, die zoek ik dus.

harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

harryroor
Berichten: 482
Lid geworden op: 19-01-2009 21:51

Het meeste weet ik niet

Bericht door harryroor » 27-04-2009 21:45

Even een poosje te weinig tijd gehad om aan het forum deel te nemen maar nu is het even rustiger. Er is veel te weten over elk type auto en dus ook over de MustangII. De twee soorten bumperguards ken ik niet. Wel weet ik de verschillende soorten strippen in de bumpers, en het feit dat er bumpers met en zonder bumperguards zijn. Ik zal in de beschikbare foto's op het internet een zoeken naar de verschillen. Zijn ze te onderscheiden in lengte of is het iets anders? Als iemand hierover meer weet en het hieronder aanvult lezen we het allemaal. Laat het ons maar weten.

SilverGhia
Site Admin
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28-12-2008 21:45

Bericht door SilverGhia » 27-04-2009 22:15

Nope. Het eerste type bumperguard volgt aan haar binnenzijde de diverse horizontale ribbels in de voorbumper en sluit zo perfect rond die rondingen aan. Ook is de bovenkant van die guard veel hoekiger gegoten. Het tweede type bumperguard, zoals op mijn SG, heeft aan de binnenzijde niet die tegengestelde vorm van de bumperribbels, hij is er meer omheen gelegd, waardoor dit type helemaal niet zo goed aansluit op de voorbumper. Dat was ook zo bij de andere II's die dezelfde guards als mijn SG hebben. Is moeilijk uit te leggen. Ook is type 2 aan de bovenzijde minder hoekig dan type 1. Wie ooit Harry Thijssen's II hatchback heeft gezien, moet ook de hoekige bumperguards van het type 1 opgevallen zijn. Ik vond ze totaal niet kloppen met die van mij. Ik dacht dat het zelfgemaakte waren... Maar nu snap ik het.

Harry
_________________
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978

Gold-Brown metallic

6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'

Goud en Zilver... een Olympische

combinatie!

8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978

Plaats reactie